Let’s Talk About Seungri! /Albüm ve Nicesinin Çevirisi/

Standard

seungri_gottatalktou_02-800x600

Bloga en son geçen sene 25 Ağustos’ta, GD’nin One Of A Kind comeback‘i için yazmıştım. Geri dönmem için gereken tek şey yeni bir comeback idi ve istediğimi fazlasıyla aldım, çünkü Lord Seungri, minik pandamız, Strong Baby’miz bugün Let’s Talk About Love mini albümüyle geri döndü.

[aslında OOAK albümünün de tüm sözlerini çeviriyor ve böyle bir blog yazısı hazırlıyordum ki tam son parçadayken bilgisayarım kapanmış ve bir daha asla açılmamıştı… ah… :’) ]

Lakin ben bir defa yazmaya başladı mı bir türlü önünü alamayan biriyim, bu yüzden yazıyı tamamlamam iki günümü aldı. Dilerim sıkılmadan okursunuz. ^^

Benim yorumlarımı okumasanız da Ri’ninkileri okumanızı özellikle rica edeceğim sanırım. Albüm hakkındaki yargılarınızı pekiştireceğine eminim…

Hatırlarsanız bir iki ay önce Seungri twitter hesabını sıfırlamış, profil resmine kırmızı bir “S” koymuş ve header’ına da “coming soon” yerleştirmişti. Tweet’lerini silmesine bağrımıza taş basmak suretiyle alışsak da sıfırlanmasını anlamlandıramamıştık. Bir comeback olacağından şüphelenmiş ama YG’nin ölü kadar sessiz olmasından dolayı pek de ihtimal vermemiştik, zira CL, 2NE1 ve Kang Seung Yoon ile son derece meşguldü. Daha sonra, temmuzun ortasında bir Inkigayo esnasında Kwanghee “yanlışlıkla” Seungri’nin bir sonraki hafta comeback yapacağını duyurmuştu. GD’nin ağustos comeback’ini  duyuracakken yanlışlıkla Seungri’nin adını mı kullanmıştı yoksa Ri’nin döneceğinden haberi olduğu için ağzından mı kaçırmıştı, anlamamıştık. YG de Ri için bir comeback planı olmadığını, sırada GD, Taeyang ve Kang Seung Yoon’un albümleri olduğunu söylemişti. Konu kapandı derken bir iki hafta sonra Seungri’nin comeback’i duyuruldu, Ri twitter hesabından gün saymaya başladı.

Sahne arkasında ne oldu? Ri’nin döneceği gerçekten de çok öncesinden -mesela tweetlerini sıfırladığı zamandan beri- belli miydi? Yoksa yine kısa sürede albümünü hazırlayıp YG papanın önüne koydu da GD’yle beraber promosyon yapmasına mı karar verdiler? YG’nin trollüğü bilimsel gerçek düzeyine eriştiği için teaser’lar yayımlanana dek albümün ağustosta çıkacağından bile emin değildim açıkçası, çok geç başladılar çünkü. Eh, bu soruların cevabını belki de hiç bilemeyeceğiz, belki de az sonra okuyacağınız Naver yazısıyla yürüteceğimiz fikirle yetineceğiz ama şu an önemli olan bu güzel albümün tadını çıkarmak. ^^

 tumblr_mrrxabQ8kA1qb2yato2_250 Peki Let’s Talk About Love albümünün önemi nedir?

1. Albümdeki tüm parçaların sözleri Seungri’ye ait ve bestelerin hepsinde emeği var. Ri, VVIP albümünü bir haftada hazırlamıştı ve sözleri yine kendisine aitti. Süre bakımından yorum yapamasam da söz bağlamında kendisini ne kadar geliştirmiş olduğunu gördük. Diğer BB üyelerine kıyaslamaya kalkarsak belki ön plana çıkacağını söyleyemeyiz ama bir önceki işiyle kıyasladığımızda yol kat ettiği kesin. Üstelik bu gelişme sadece söz bakımından değil müzik açısından da geçerli. Gerek konseptiyle gerek sözleriyle olsun bu albüm VVIP’ye göre çok çok daha güçlü ve Ri’nin geçmişe göre kendini ne kadar geliştirdiğini, olgunlaştığını gösteriyor.

2. Biliyorsunuz Ri’nin başından bir seks skandalı geçti. Kısaca bahsetmek gerekirse bir kızcağızımız bir dergiye röportaj vermiş, Ri ile yattığını, Ri’nin seks sırasında kızı boğmaya kalktığını ve bir şekilde (:p) havluya ihtiyacı olduğunda kabaca üstüne fırlattığını söylemişti. Kızın elinde geçerli bir kanıt olmasa da olay epeyce konuşulmuş, Ri’nin üzerine sağlam bir sapık, sert-sevici (:p) imajı yapışmıştı. YG bu konuda bir açıklama yapmadı, ki bunu takdir ettim, çünkü kabul de etse ret de etse olay aylarca uzayacak, sürekli karşılıklı açıklamalar yapacak, iddialar havada uçuşacak ve olay asla kapanmayacaktı, bunun örneğini diğer Koreli ünlülerin skandallarında gördük. Gerçek veya değil, bir açıklama yapılmadı ve olay fazla uzamadı. Ha, unutuldu mu? Hayır. Netizenbuzz’ı takip edenler Korelilerin hâlâ Seungri’nin adı geçer geçmez bu olaya atıfta bulunduğunu bilir.

Eğer Ri bu albümde VVIP‘de kullandığı gibi masumane bir konsept (bkz. Alice Harikalar Diyarında temaları vs.) kullanmaya kalksaydı bu skandalın üstüne çok sırıtacak ve ikiyüzlülükle suçlanacaktı. Bunun yerine albümün çıkışından birkaç gün önce hepimizi şaşırtan son derece cüretkar bir teaser ile geldi. Böylece edindiği imajından kaçmak yerine üzerine giderek cesur bir adım atmış oldu, bir nevi tescillemiş oldu. 😛 Teaser çıktığında çok ses getirdi, gelen yorumlar elbette olumlu değildi ama reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığıyla Ri’nin comeback yapacağını sağır sultan bile duydu.

Böyle bir skandaldan sonra çoğu Koreli ünlünün yaptığı gibi imajını düzeltmek için ilkokul çocuğu gibi giyinip eline lolipopunu alarak “aslında çok masumum” mesajları vermeye kalkmak yerine üzerine gitmesi önemli bir adımdı ve istenen sonucu verdi. Şahsen GD ile Ri’nin albümlerinin aynı hafta içinde çıkmasının olumsuz olabileceğini düşünüyordum, GD Ri’nin önüne geçecek belki de Ri’nin promosyonları düzgün yapılmayacak, albümü satmayacaktı. Fakat @memoisvip’nin bu konuda yazdığı yazıyı okumanızı tavsiye ederim, bakış açım değişti ve ona hak verdim.

3. Söz bakımından kendini geliştirdiğini söylediğimi biliyorum ama kendi comeback’inin merkezinde yine kendisinin olmasının çok önemli bir nokta olduğunu düşünüyorum. Söz, müzik, klip, dans, koreografi, comeback stage’i, hepsi Ri imzalı. Albümü en değerli kılan şey bu. Biliyorsunuz 2012 Big Bang ve PSY sayesinde YG için bomba gibi geçmişti, aynı sene 2NE1’ın I Love You single’ı sevilmiş ve Epik High 99 albümünü çıkarmıştı. Bu sarhoşluktan mı yoksa YG’deki yapılanma çabalarından mıdır bilinmez, 2013 önceki seneye göre çok boş geçmiş, aylarca YG’den ses çıkmamış, çıkan tek albüm Lee Hayi’ninki olmuştu. PSY’ın Gentleman’i başarı elde etse de insanlar Gangnam Style’dan bıktığı için bu da çok uzun sürmedi. GD’nin “dünya” turnesinde fanlara yeni bir şey vermesi gerektiğinden dolayı çıkardığı Michigo ve CL’in hayal kırıklığı olan solosu The Baddest Female, peşi sıra gelen ve 2NE1’ın eski parçalarının tamamen gölgesinde kalan Do You Love Me ve Falling In Love da kendini pek sevdirmedi, Kang Seung Yoon’un “rockstar” olma kararıyla çıkardığı iki klip doğru düzgün sükse yapmadı ve insanlar YG’nin artık “o şeyi kaybettiği” hükmünü verdi. GD’nin şimdiye dek yapmış olduğu 100 küsur muhteşem parçayı tek bir Michigo ile silip ağzını açtıkça “Michigo da ne kötüydü beeeh, GD daha ne kadar saçmalayacak acaba” gevezeliği yapıp fanlığını yaptığı gruplar için “Tamam bu şarkı güzel olmayabilir ama albümdeki diğer parçalara göre çok daha iyi…” bahaneleri bulabilerek beni hayretlere düşüren tipler az olmadı. İşte bu albüm işin YG’de değil, sanatçının kendisinde olduğunu gösterdi tekrar. 2NE1’ın bir türlü eski yerine ulaşamaması, I’m The Best’ten beri düşüş içinde olmasının sebebinin sırtını tamamen Teddy’ye yaslaması ve Teddy’nin artık kendini tekrar etmeye, üreticiliğini kaybetmeye başlaması olduğunu göremeyenler işi her nasıl olduysa Big Bang’e, GD’ye ve diğerlerine kadar yormayı başarabildi. Ri’nin Teddy’ye gitmeden kendi çabasıyla ve diğer YG prodüktörleri eşliğinde yaptığı bu albüm dilerim insanlara sapla samanı karıştırmamaları gerektiğini tekrar hatırlatmıştır. YG’nin diğer sanatçıları yerin dibine de batacak olsa bu beraberinde Big Bang’i de götüreceği manasına gelmediği gibi daha çıkmamış BB albüm ve sololarını kötüleyecek malzeme vermemeli.

Ri’nin sesini bu kadar iyi tanıyıp tamamen sesiyle uyumlu parçalar hazırlaması da takdir edilesi ayrı bir nokta.

seungri_gottatalktou_01-800x600

Albüm Hakkında Ri’nin Genel Yorumu

1) Facebook Gönderisi

Bir defasında müzik için cesaretimi kaybetmiştim. Grubumuzun yetenekli üyeleri yüzünden üzerimde büyük baskı hissettiğim için müzik dışında şeylerle uğraşmak istiyordum. Bir yıl önce, Japonya’daki etkinliklerimden sonra Kore’ye döndüğümde YG Başkanı Yang Hyun Suk ile görüşmemiz vardı. 7. kattaki odasında yaptığımız muhabbet müzik karşısındaki yanlış tutumumu hemen değiştirdi. O, benim gibi birini YG’ye almıştı ve Big Bang’in bir üyesi olmuştum. Bazen patronum bazen öğretmenim olarak benim daha iyi bir insan hâline gelmemi sağladı ve benden yüksek beklentileri vardı. Arkadaşlarıyla takılmayı seven bir genç adamın enerjisini müziğe daha çok vermesi gerektiğini söyledi. O an kalbim sanki alev aldı, ölesiye utandım. Bu olaydan sonra tekrar müziğe dönüp ürettiklerimle yeniden Yang Hyung Suk’un karşısına çıktım ve yaptıklarımı çok beğendi, böylece bu albüm ortaya çıkmış oldu.

Albümümü kısaca tanıtmaya gelince, tüm parçaların söz ve müziğinde emeğim olsa da… sonuç olarak bu müzik Big Bang’in. 8 yıldır GD’nin ürettiği Big Bang müziği ile yetiştim ben. Onun müziği ilham kaynağım oldu ve sayesinde çok şey öğrendim. Tüm birikimlerimi bu albüme dökmek istedim. Big Bang’in en küçük üyesi olarak ağabeylerim karşısında utanç duymayacağım bir albüm yapmak istedim. Albüm daha yayımlanmadan beni oldukça değiştirdi, biliyorum ki bu albüm ile daha da olgunlaşacağım. Yaptığım tüm hataların bir telafisi olacak bu albüm; çalışkan ekibime, grubuma, sevgi dolu fanlarıma, ve kendime…

2) Naver Music’e Yazdığı Yazıdanseungri_gottatalktou_03-800x600

Yazıma başlamadan önce söylemeliyim ki kendim yaptığım bir albüm hakkında yazabileceğim için çok mutlu ve onurluyum. Dürüst olmak gerekirse BIGBANG gibi bir grupta iyi bir müzisyenlikten uzak bir üyeydim. Benim gibi birinin şimdiye ikinci solo mini albümünü yayımlamış olması beni çok duygulandırıp hayrete düşürüyor. Müzik asla hafife alamayacağın çünkü koşulsuz şartsız ihtiyaç duyduğun bir şey. İnsanların kalbine dokunan, onları duygulandırabilme gücüne sahip müzik öyle güzel ve ulaşması zor bir şey ki. Sonunda “gerçek” müzik yapmaya başlamam gerektiğine karar verdim.

Seul’e ünlü olmanın belli belirsiz bir hayaliyle geldim, diğerleri 6 yıllık trainee iken ben yalnızca bir yıldır trainee idim (şirketlerin eğitim aşamasında tuttuğu çaylaklar) ve hemen çıkış yaptım. Son derece özensiz bir şarkıcıydım. Zaman geçti gitti, çıkış yaptığım günün üzerinden 8 yıl geçti. Seul’e 15 yaşında geldim, 16 yaşında çıkış yaptım ve şimdi 24 yaşındayım. Geçtiğimiz 8 yıl içinde beklenmedik çok fazla şey oldu. 8 yıl insanın hayatının değişmesi için gerekenden de uzun bir süre. Değiştim. Hayır. Değişmem GEREKİYORDU. Benim ve grubumun ayakta kalmasının tek yolu buydu. Bundan böyle geçtiğimiz 8 yılın getirdiği olgunluğu taşıyan albümüm Let’s Talk About Love‘dan bahsedeceğim.

***

Albümdeki parçaların söz ve müziğinde imzası olanlar:

TLIST

Sırayla albümdeki parçalara bakalım. Albümü dinlemediyseniz her parçanın yanına koyduğum linkle dinleyebilirsiniz. Benim yorumumu okumasanız da Ri’nin yazdıklarını okumanızı rica ediyorum sizden. ^^

1. Let’s Talk About Love (dinle)

GD ve YB’nin eşlik ettiği giriş parçası aynı zamanda albüme adını veriyor. Sözlere baktığımızda GD’nin ve YB’nin dokunuşunu net bir şekilde hissediyoruz. 🙂 Üçünün sesini uzun zaman aradan sonra birlikte duymak güzel bir his olsa da benim için en güzeli YB’nin rap kısmını duymak oldu. Still Alive‘da da tecrübe ettiğimiz gibi Taeyang’ın rapinin ayrı bir tadı ve bağlayıcılığı var. Enerjik, güçlü bir parça Let’s Talk About Love, şahsen nakarat kısmının biraz daha kısa olmasını dilesem de sevdim.

Ri’nin Yorumu

1) Facebook Gönderisi

LTAL kendimi fanlseungri_gottatalktou_04-800x600ara ve halka yakın hissetmemi sağlayan bir aşk şarkısı. Üçümüzün isminin bir araya gelişi alışılmamış ama çok da yabancı değil. Aynı takımda olmamıza rağmen farklı tutkularımız var. Üçümüz de solo albümler hazırladığımız için stüdyoda sık sık karşılaşıyoruz. Bu yüzden ağabeylerimle çalışmak istedim. Hayal etmesi bile heyecanlıydı! Klas bir beat ve hafif enstrüman ezgileri güzel bir parça oluşturmaya yetti. Kendi kısmımı ben yaptım, ağabeylerim de kendi kısımlarını yaptı. Jiyong hyung’un güzel rapini Taeyang hyung’un güzel ezgisi tamamladı. Şarkıyı yaparken çok eğlendik, kendimi grubumdan üyelerle değil bambaşka sanatçılarla çalışıyor gibi hissettim. Sanki ben çiziyordum ve hyunglarım çizdiklerimi renklendiriyordu. Harika insanlarla yaptığım bu parçaya güveniyorum, ayrıca bu parça insanların GD ve YB hyunglarımın sololarından beklentisini yükseltiyor.

Not: Jiyongie hyung, Youngbae hyung, sizi tüm kalbimle seviyorum.

2) Naver Yazısı

Albümün bir yapımcısı olarak birinci parçanın albümün tümü için ne kadar önemli olduğunu biliyorum. Bu yüzden doğru seçim yapmanın ne kadar mühim olduğunun farkındaydım, büyük baskı hissederek çalışmaya başladım. İyi bir beat, basit enstrümental ve güçlü brass tınıları şarkıyı Seungri’yi ifade etmek için mükemmel hâle getirdi. Bu parça, GD’nin MichiGO’sunu yapan  Ham Seungcheon ve Kang Wookjin’in işi. Onların yeteneğine benliğimi katmak istedim.

Grup üyelerimizle çalışmak uzun zamandır hayalim ve tutkum olmuştu. Onlar bana dünyadaki herkesten yakın, aynı zamanda sıkı bir şekilde rehberlik eden çok değerli insanlar olduğu için albüme onların sesi eşliğinde başlamanın beni çok rahatlatacağını düşündüm. Şükür ki hyunglarım ricamı seve seve kabul etti, hatta GD hyung şarkıyı hemen rica ettiğim gün içinde yapıverdi. G-Dragon dahiyane bir yapımcı, muhteşem biri. Taeyang hyung parçanın aranjmanını yaptı ve biraz değiştirdi, kısımları kendisine tamamen uydu. Sayelerinde parça mükemmel bir hâl aldığı için müthiş bir rahatlama hissettim. Ölçüsüz bir mutluluk duyuyorum.

Çeviri

Parçada geçen bazı sözcükler yüzünden bloguma gelen aramalar sapıtsın istemediğimden çeviriyi BURADAN paylaşacağım. İndirebilir veya “view” tuşuyla sadece görüntüleyebilirsiniz.

***

2. Gotta Talk To U (Türkçe alt yazılı izle)

Gelelim çıkış parçasına! Açıkçası çok sevdim bu şarkıyı, Blue’yu andırıyor tarzıyla biraz. Seungri’nin vokalini ne kadar geliştirdiğini Blue ile görmüş, Ri’ye en güzel uyan kısmı verdiği için GD’yi takdir etmiştik. Yine Blue’daki tarzına yakın, ama daha hareketli, yaz ruhuna uygun, vokalini güzelce sergilediği zarif, taptaze bir parça olmuş Gotta Talk To U. Çevirirken “abi seviyorsan git konuş bence” moduna girsem, 1.5 saat boyunca kederli kederli “I’m hustling” kısmını ne diye çevireceğimi düşünsem de… çok sevdim çok. İlk dinleyişte hustling kısmında “n’oluyoruz?!” şaşkınlığına girmiş hatta şarkının sonundaki hareketli kısımda ikinci “n’oluyoruz?!” vakasını yaşamış olsam da ikisini de gayet yakıştırıyorum parçaya, hareket ve tat katmış.

tumblr_mrq0gx0SkQ1r4nct5o3_r2_500(gif cr @seungriwaifu/tumblr)

Klibe gelince… Ri 110 yaşında bastonla gezen bir dede olsa dahi “aww, minik pandam ne kadar da büyüdü!!!” nidaları eşliğinde gözyaşlarımı silecek, burnumu çekecek ve yılların ne çabuk geçtiğini fark edeceğim sanırım. Hani Big Bang’e gelecek yıl planları sorulduğunda herkes albümden bahsetmiş Ri de “Daha da yakışıklı olacağım!” demişti ya. Oldun oğlum, oldun. :’) Kaderin bir cilvesi olacak ki albüm lafı edenlerin albümlerini göremezken yine seninkini dinledik! 🙂

Seungri’nin büyümüş, olgunlaşmış yanını gösterdiği sade, klas ve şık bir klip olmuş GTTU. (kısaltınca küfür gibi mi oluyor ne :p) Klipte kullanılan telefon, televizyon, kıyafet gibi detaylarla klasik ve dans ettiği kısımlardaki dekorlarla fütüristik ögeleri bir çizgide birleştirmesi klibe ayrı bir hava katmış. Klibin yönetmeni ise Big Bang’in Bad Boy, Blue, Monster gibi kliplerini çeken Han Samin.

Klipte dikkatimi en çok çeken şey sürekli gözümüze soktukları “Terry Fator” yazısı ve silüeti oldu. (bkz. 2:10) Terry Fator America’s Got Talent yarışmasının ikinci sezonunu kazanıp milyon dolarlık ödülü elde etmiş bir komedyen ve şarkıcı. Gösterilerinde kullandığı 16 farklı kukla ve 100’den fazla takliti var. Öne çıkan yeteneği, buradan izleyebileceğiniz gibi, kuklalarını karnından konuşturması. Açıkçası Ri bunu neden klibe koydu, vermek istediği bir mesaj mı vardı, şarkıyla bir bağlantı mı kurdu, öylesine bir dekor muydu, Ri fanı olduğu için klibinde yer alsın mı istedi çözemedim. Bir fikri olan varsa yorumda belirtmesi beni mutlu eder. 🙂

Ri’yi tanıtımlar için sesine en güzel uyan parçayı seçtiğinden dolayı tebrik ve takdir ediyor, yanaklarından hayali makaslar alıyorum.

Ri’nin Yorumu

tumblr_mruhcdoTEH1r1pbpdo1_5001) Facebook Gönderisi

İlk solo çıkışımı hatırlıyor musunuz? Aklınıza muhtemelen takım elbiselerini çekmiş, yanına kadınları almış seksi bir dans yapan 20 yaşındaki bir çocuk gelecektir. Belki de genç bir adamın daha büyük biri gibi davranmaya çalışması tuhaf görünüyordu. Bugün bile geçmişe bakıp o videoları izlediğimde o tuhaflığı hissedebiliyorum.

Fakat o günlerin üzerinden çok uzun zaman, 4 yıl geçti, hayatımda bir sürü şey oldu, kelimelere bile dökemediğim şeyler. Şimdi bir erkek olarak kadın hayranları kendime bağlayabilecek bir karakter inşa etmek istiyorum. Farklı olmak zorundaydım çünkü biliyorum ki diğer erkek sanatçılardan daha farklı bir çizgide olabilirsem tutunabilirim sadece. Bu doğrultuda daha önce kullanmadığım bir ses yakalamaya çalıştım. GTTU’nun ilk cümlesinden itibaren daha önce denediklerimden çok daha farklı bir vokal tekniği bulacaksınız.

BB üyesi olmadan önce dansçıydım, belki de bu yüzden hızlı da yavaş da olsa dans edebileceğim parçalar arıyorum. GTTU’nun bestecileri Ham Seungcheon ve Kang Wookjin daha önce gece klübü DJ’leri olarak çalışmıştı. İnsanları ne tür beat ve müziklerin heyecanlandırdığını iyi bilen kişiler olarak GTTU’nun her yerde çalınabilecek bir parça olduğunu söyleyebilirim.

2) Naver Yazısı

G-Dragon bir defasında şakayla “İyi müziğin hızlıca yapılması gerekir.” demişti. Parçanın yapımında Ham Seungcheon ve Kang Wookjin ile çalıştım, müziği duyar duymaz aklıma “Gotta Talk To U” başlığı geldi ve hemen şarkıyı hazırlamaya başladım.

Erkeklere sormak istiyorum, hoşlandığınız kızla çok mu konuşursunuz yoksa mümkün olduğunca az mı konuşmaya çalışırsınız? Bu şarkı için bilerek çok fazla söz yazmak istemedim, yalnızca “İkimiz yalnızca, ikimiz baş başa” ve “Söylemek istediğim bir şey var sana.” sözlerinin yeterli olacağını düşündüm. Fakat bambaşka bir sesle söylemem gerekiyordu parçayı. Mükemmel bir sese sahip olmadığım için bana tamamen uyan bir tını yakalamam gerekiyordu. Söyledim de söyledim, en eşsiz tınıyı yakalayana kadar denedim. Ayrıca temel ve modern gitar melodilerine güçlü ve net beat’ler ekledim, bunları da nakarattan hemen önce gelen pekiştirici beatlerle güçlendirdim. Her yerde çalınabilecek ve beni utandırmayacak bir parça yaptığımı düşünüyorum, epey mutluyum.

***

Çeviri
Sana söyleyecek çok şeyim var bugün
Anlatacaklarımı dinler misin lütfen?
Yerin var mı acaba?
Beni alacak yerin var mı acaba?
Yalnızca sen ve ben, baş başa
İkimiz yalnızca, ikimiz baş başa, söylemek istediğim bir şey var sana
Konuşalım hemen

Konuşmalıyım seninle
*nakarat*

Gözlerini izliyorum gökyüzünden de mavi
Gelir misin kollarıma?
Biliyor olabilir misin acaba? Hiç kimse bilmiyor senden başka
Biliyor musun? Sadece sen ve ben, yalnızca ikimiz
İkimiz yalnızca, ikimiz baş başa, söylemek istediğim bir şey var sana
Konuşalım hemen

Sana, söyleyeceğim bir şey var sana
Elimde, elimde, kalbim var sana

Yakalayacak ve kalbimi vereceğim ona
Dökülür mü gözyaşları?
Kalbimi vereceğim ve sahibim artık ona
Kollarımda saklıyorum sıkıca

Bugün söyleyeceğim çok şey var sana
Lütfen dinle anlatacaklarımı
Konuşmalıyım seninle
Çeviri: Yukinohana

Seungri’nin nakarat kısmında söylediği “I’m hustling” kısmı için 4 farklı anlam var, yorumu size kalmış, Türkçe alt yazılı klipte de yazdığım gibi,

1. Ri’nin yaptığı dans
2. Para kazanmak için her şeyi yapmak/yasa dışı işler yapmak
3. Seks üzerinden para kazanmak
4. Acele etmek, ettirmek, telaşa kapılmak

***

3. GG BE ft. Jenny Kim (dinle)

Çok şeker bir şarkı GG Be, peş peşe dinlediğinizde cici bebe cici bebe diye dolandığınızı gören ev halkı kaçırdıkları bir Cici Bebe reklamının müziğini dilinize doladığınızı düşünebilir veya kendinizi kapıcıya Cici Bebe siparişi verirken bulabilirsiniz ama… hiçbiri nakaratın dilinizden düşmesine yardımcı olmayabilir. *-*

GG Be, melodisi, Ri’nin söyleyiş tarseungri-esquire-2zı ve nakaratıyla birlikte neşeli, şeker bir parça olsa da hikâyesi çok da neşeli değil. 😛 Hikâyesini az sonra Ri’nin ağzından okuyacağınız için tekrar yazmayacağım ama ilk olduğumda yarım saat kadar güldüğümü söyleyebilirim. 😀 Hâlâ seks skandalının izlerini silemeyen, bir kadını boğmaya kalkmakla itham edilen bir adamın kalkıp “bir kız vardı, bana çok yalan söylüyordu, yaramaz kız, hıh!!!” temalı bir yazı yazması tam Ri’lik bir hareketti açıkçası, gördüğüm kadarıyla hepimizi çok güldürdü, eğlendirdi ve hayali bir makası daha hak etti. *-*

Açıkçası Jennie Kim’in sesini sevmedim ben. Parçaya belki diğer YG rookielerinden biri veya Lee Hayi daha çok yakışabilirdi. Jennie Kim’in GD’nin That XX klibinde oynayan kızımız olduğunu hatırlatalım.

Albümün konsepti iki temel öge etrafında şekillenmiş, terk edilme/ihanete uğrama/aşk acısı ve Let’s Talk About Love’da gördüğümüz cinsten bir aşk. :p GG Be de birinci kısmın önemli bir parçası. Zihnimde şimdiden canlanan bir GG Be klibi var, açıkçası çok eğlenceli bir şey çekilebilir bu şarkıya veya son derece güzel bir sahne performansı hazırlanabilir. Bakalım, göreceğiz.

GG Be’nin Korecedeki “kicibe” kelimesine işaret ettiğini düşünüyorum, dilerim yanılmıyorumdur.

Ri’nin Yorumu

1) Facebook Gönderisi

Bu şarkı benim hakkımda. Son zamanlarda kötü kızlarla ilgili çok şarkı çıktı, mesela Bumkey’nin Crazy Love’ı ve CL’in The Baddest Female’i. Bence bu, dünyadaki kötü kızların sayısının gerçekten de arttığının bir göstergesi. Artık sadece erkeklerin kızları kandırmadığı, kızların da erkekleri kandırdığı bir nesil söz konusu.

Şarkı eskiden çıktığım yalan dolanlarla dolu bir kız hakkında. Yalanlarını keşfettiğimde gerçekten şoke olmuştum ve ikimiz de birbirimize yabancılaşmış, birbirimizi hayal kırıklığına uğratmıştık. Yaptığı onca şeyden sonra her şeyin bitmesi için “ayrılalım” dememi beklediğini görünce daha da sinirlenmiştim.

Bana verdiği acıyı ve o sinirin hissettirdiklerini döktüm bu şarkıya. Kızgın bir piyano tonuyla başlıyor parça. Erkeğin hislerini ifade edecek bir tona ihtiyacım olduğundan parçayı güzelce bağlamasını YG’nin yeni kız grubunda olacak Jennie’den istedim, ona da teşekkür ederim.

Ve son olarak, o kıza bir mesaj! Ne ekersen onu biçersin. Bu şarkıyı dinle ve aklını başına topla.

//Burada söze girmezsem olmaz: Ahahahahasdfghkflldkhoglşjkmyfo!!!!//

2) Naver Yazısı

Facebook’ta yazdıklarına benzer şeyler yazmış, farklı kısmını aktaracağım sadece:

“Evet, kendi hikâyeni anlatıyorsun, çok ciddiye alma ve hislerini dürüstçe ifade et!” dedim kendi kendime. O kızı düşündüğümde kolayca şarkı yapabiliyorum. Bu yüzden ona teşekkür mü etmeliyim acaba?

Çeviri
Mesaj atıp nerede olduğunu sorduğumda
Evimin önündeki kafede kahve içiyorum dedin
Anlaşılan artık herkes kafelerde dans ediyor bugünlerde

Konuşalım dediğimde
Yüzüme baktın ve aşağılayıcı tavırla bahaneler sıraladın
Bu kırmızı suratın tepemi attırıyor

(dürüst ol)
Ben de bilmiyorum niçin sevdim seni
Fakat bir terslik var- neden benim sevgilim
Beni bırakıp bir başkasını arar?
O zaman ne hâle gelirim ben?
Benimle oynuyorsun kötü kız

GG BEBE GG BEI GG BEBE GG BEI
(Kötü kız, kötü kız)

Sevdiğin mochalı pastadan alıp bekledim gelmeni doğum gününde
Niçin içimde kötü bir his uyandıran bu siyah arabadan iniyorsun?
İş çıkışında babam bıraktı dedin kim olduğunu sorduğumda
Anlaşılan babana da oppa diyorsun sen

(dürüst ol)
Ben de bilmiyorum niçin sevdim seni
Fakat bir terslik var- neden benim sevgilim
Beni bırakıp bir başkasını arar?
O zaman ne hâle gelirim ben?
Benimle oynuyorsun kötü kız

GG BEBE GG BEI GG BEBE GG BEI
(Kötü kız, kötü kız)

Ah tatlı bebeğim, aslında böyle değilimdir ben
Aramıza bir soğukluk girdiğinden sadece
Sen de biliyorsun, gerçek bu

(dürüst ol)
Ben de katlanamıyorum artık buna
(benim konuşması gereken, yorgunum bende, yeter artık bitirelim işte)
Bambaşka yollardan gideceğiz bundan böyle, iyi bak kendine
Seni kötü kız

GG BEBE GG BEI GG BEBE GG BEI
(Kötü kız, kötü kız)
Çeviri: Yukinohana

***

4. Come To My (dinle)

Hüzünlü bir piyano melodisiyle başlayan Come To My albümdeki favori parçalarımdan oldu. Albümün yapı taşlarından olan “terk edilme” duygusunun işlendiği bu parça için Ri’nin söylediklerini okuyup sözlerini çevirdikten sonra diyebildiğim tek şey… ah be oğlum, kim kırdı böyle seni? Söz konusu Panda olunca çocuğummuş gibi hissettiğimden o kötü, yaramaz kız veya kızlar için çekirdek çitleyerek dizi izleyen teyzelerin kötü kadın karakterlerine söylenişi, saydırışı, sokakta veya bankada gördüğünde tokat atışı gibi güdülerle elimi belime koyup tüm çirkefliğimi ortaya dökesim geliyor, haha. 😀
Hem albümdeki diğer parçalarla uyumu hem de ayrılık acısını ses tonuna taşımayı başarması sebebiyle kalp kırıklığı yayıyor şarkı, hissi yakalamamızı sağlıyor.
Ri’nin yazdıklarıyla şarkının her cümlesi arasında tek tek bağlantı kurasım var ama o kadar yorumu da çeviriyi okuyanlara bırakmalıyım sanırım! 🙂

Birkaç saniye sonra okumaya  başlayınca siz ne düşünürsünüz bilmiyorum ama Ri’nin şarkıları hakkında böyle samimi açıklamalar yapması ve kızlara sürekli ayar çekmesi, atarlanması çok hoşuma gidiyor. 😀 Evet, yine makas sendromu… lanedolsun…

Ri’nin Yorumu

1) Facebook Gönderisiseungri_2nd_mini_05-800x600

Şarkıyı tanıtmadan önce biraz gerçekçi konuşacağım. Sen, bu yazıyı okuyan kişi, “diğer yarım” dediğin kişinin senden ayrıldıktan sonra söylediği ilk sözü neydi? “Bir daha beni arama” mı? “Mutlu ol.” mu? “Her şey için teşekkür ederim.” mi? Bunlar en azından anlayışlı ve hoş görülebilir sözler. Fakat bazılarının söylediği ve asla anlamadığım, beni sinir eden sözler var, mesela “Dilerim benden daha iyi birini bulursun.” Senden daha iyi biri mi? Ayrıldığın kişiye söylenecek söz mü bu? Gerçekten de daha iyi birini bulmamı istiyorsan ne diye benimle kalmıyorsun hazır karşımda duruyorken? Gitmek istiyorsan ne diye sessiz sakince çekip gitmiyorsun? Ne diye böyle bir şey söyleyip gider insan?

Dünya küçük, her şeyin birbirine bağlı olduğu gibi. Neden sürekli onun hakkında bir şeyler duyuyorum? Artık bitti ve hiçbir şey duymak istemiyorum, yine de kulağıma hep aynı şeyler geliyor. Beni daha da sinirlendiren şey ise onun başkasıyla çıktığını duymak oluyor… ne oluyoruz?! Çıktığı adamın yüzünü bile görmediğim ve neye benzediğini bile bilmediğim hâlde neden hakkında hep kötü şeyler duyuyorum? Arkadaşlarıma umursamadığımı ve rahatsız olmadığımı söylüyorum fakat zihnimi sürekli didik didik ediyor… o dangalak… kim bilir iyi davranıyor mudur o kıza? Yoksa sadece kibar adam maskesi takıp kızla takılıyor mudur? Benden ayrılıp daha iyisini bulmamı dileyen kız da acaba benden daha iyisini bularak onunla mı çıktı? Kendini tekrar eden karmaşık bir aşka alıştığımızda her şey giderek daha da karmaşık hâle gelir. Tüm bu hislerin yansıması bu şarkıda. “Yok böyle şey.”

*

Şarkıyı başta “Yok Böyle Şey” diye çevirdiler fakat albüm geldiğinde nakaratı oluşturan “Come To My” adı kullanıldı.

2) Naver Yazısı

Facebook’ta yazdıklarından farklı olarak:

Bu şarkıyı GG Be ile aynı günde yaptım. Bir gün içinde iki şarkı yapmanın ve benzer mesajlar taşımasının sebebi belki de GG Be’yi yaparken hissettiklerimin beni henüz terk edememiş olmasıydı.

Ayrıldıktan sonra o özel kişiyi unutmak ne kadar uzun sürer? Neden onu bir türlü unutamayız, düşündünüz mü? Aşk, karmaşasına alıştığını düşündüğün anda bile üzerinde düşündükçe içinden çıkılmaz bir hâl alan karmakarışık bir duygu. Tüm bunları Come To My’a koydum.

*

“Come To My” bölümünde dolaylı tümleç eksik olduğundan Türkçeye çevirdiğimde eksik kalıyor, nakarat kısmını sadece “gel” diye bırakıyorum bu yüzden.

Çeviri
Gel (hey), gel (sen)
Gel (hey), 1, 2, 3, 4

Unutulmaz bir ayrılıktı bizimkisi
Ağır yaralar bıraktın bende
Tabii, şimdi ona git
Benden daha iyi, benden daha sevgi dolu olan adama

Tek hayat, tek aşk, hepsini verdim sana fakat
Tek bir merhaba, tek bir hoşçakal ile
Nasıl bitebilir böyle?

Evet evet, sana dair anılar geçiyor yüreğimden
Şimdikinden çok daha iyi, güzel bir yaşam
Sen ve ben, yok artık o günler
Evet evet, yüzün geçiyor yüreğimden
Şimdikinden çok daha iyi, güzel bir yaşam
Bizim için güzel olabilecek bir yerde

GEL *nakarat*

Bir yıl geçip o gün geldiğinde
Beni görmek istediğin gün geliyor bugün
Onun kollarına gidiyorsun bu gece
Benimkilerden daha iyi, daha sıcak kollarına

Tek hayat, tek aşk, hepsini verdim sana fakat
Tek bir merhaba, tek bir hoşçakal ile
Nasıl bitebilir böyle?

Evet evet, sana dair anılar geçiyor yüreğimden
Şimdikinden çok daha iyi, güzel bir yaşam
Sen ve ben, yok artık o günler
Evet evet, yüzün geçiyor yüreğimden
Şimdikinden çok daha iyi, güzel bir yaşam
Bizim için güzel olabilecek bir yerde

O yere, sana, bana, evet
Yapamam artık bunu, kaldıramam
Haberin olmayacak kapkara yalanlarından
Çalacağım güzel seni
Senin için bir kenara atacağım her şeyi
Tek hayat, tek aşk
Tek bir merhaba, tek bir hoşçakal
Çalacağım güzel seni
Senin için bir kenara atacağım her şeyi

Ah hayır, hayır, evet
Gittikten sonra sen, yerine
Ah hayır, hayır, evet
Yerine bambaşka bir aşk mı? Mümkün değil

GEL *nakarat*
Çeviri: Yukinohana

***

seungri-esquire5. You Hoo!!! (dinle)

Albümdeki favorilerimden olmasa da eğlenceli, kıpır kıpır bir parça You Hoo, dinlerken bol bol dans etmeli hoplamalı zıplamalı bir klip canlanıyor gözlerimde. :p Kalp kırıklığı, terk edilme temalı şarkılarından sonra durup nefes almak, eğlenmek, dans etmek için güzel bir parça olmuş You Hoo.

Ri’nin Yorumu

1) Naver Yazısı

Şimdi moral bozucu aşk öykülerini bir kenara bırakıp havayı değiştirelim. Koşmak istediğinizde dinlemek için harika bir şarkı bu. Neşeli ve canlı karakterim dolayısıyla daima eğlenceli ve heyecanlı şeyler yapmak isteyen süper-pozitif biriyim. İnsanlar sayemde mutlu olabilecekse kendimi mahvetmeyi umursamam. 1990’da, beyaz at yılında doğan biri olarak 24 yaşında, her gün sürekli koşmak isteyen bir yapım var. Tüm tutkumu ve patlamaya hazır gençlik enerjimi bu şarkıya koydum.

Çeviri

Açıkçası Seungri’nin de dediği gibi bu “koşmalık, eğlenmelik” bir şarkı olduğu için çevrilebilecek hiçbir şeyi yoktu. Normalde böyle şarkıları çevirmem, güzelliğini yitirdiğini düşünürüm. Yine de seriyi bozmayayım, iki kelime de olsa kapmaya çalışayım diyen varsa yine BURADAN bakabilir.

***

6. Love Box (dinle) seungri_2nd_mini_04-800x600

Samimi, hüzünlü, bağlayıcı bir parça Love Box. Hikâyesini okumadan önce çok bağlanmamıştım ama arka planını, sözlerin dayanağını öğrendikten sonra ayrı bir güzellik geldi sanki. Sakinliği ve sevimli diyebileceğim enstrümanlarıyla kapanış için doğru bir seçim olduğunu düşünüyorum. Sevdim çokça…

Ri’nin Yorumu

1) Naver Yazısı

Albümün son parçasına geldik. “Seninle Tanışmaya Geliyorum” adlı Japon filminde erkek karakterin ölen karısı bir yıl sonra capcanlı geri dönüyor. Bir mucizenin gerçekleştiğine inanan kocası tekrar mutluca günlük hayatına dönüyor fakat kısa süre sonra karısı tekrar ortadan kayboluyor. En değerli ve sevgili varlığını kaybeden o adamın hüzünlü ve umutsuz hislerini bu şarkıya koymak istedim. Hiç bu tür bir ilişki yaşamasam da nasıl bir his olduğunu anlayabiliyorum galiba. Ne hüzünlüdür asla istemediğin bir ayrılık.

Ya sen, yazımı okuyan kişi, hiç böyle bir ilişkin oldu mu? Bu şarkının tıpkı filmi kadar hassas ve duygussal olmasını istediğim için besteci Robin hyung’umdan (Choice37) yaylıların aranjmanını yapmasını rica ettim. Acaba böyle bir aşk yaşayacak mıyım hiç? Korku dolu fakat mutlu bir yürekle bitiyor albüm…

Çeviri
Küçük olsa da buraya koyuyorum aşkımızı
Seni seven kalbimle birlikte, öyle ağır ki
Sevdiğin kurdeleyle süsledim üstünü
Sevdiğin parfümden de sürdüm
Olur da bana dönersin diye
Dön bana geri, dön bana yeniden
Sen, yeniden

Dünyanın sonu gelse de sevgilim, duyar mısın sesimi?
Bitse de her şey, gülümse lütfen, yalnızca sen
Bu müzik daha da hüzünlü geliyor özellikle bugün

Unutmam lazım seni fakat her şeyi silemem henüz
Gitmene izin verdiğim gerçeği yüzünden nefret ediyorum kendimden
Sevdiğin kıyafetleri giydim
Tek başıma duruyorum beni terk ettiğin köşede
Olur da bana dönersin diye

Dünyanın sonu gelse de sevgilim, duyar mısın sesimi?
Bitse de her şey, gülümse lütfen, yalnızca sen
Bu müzik daha da hüzünlü geliyor özellikle bugün

Gözyaşlarını silecek adam
Hastalandığında kucaklayacak adam
Bendim, yanındaydım
Fakat şimdi öteki adama gönderiyorum seni
Ne olur iyi ol
Aşkım, her şeyim

Dünyanın sonu gelse de sevgilim, duyar mısın sesimi?
Bitse de her şey, gülümse lütfen, yalnızca sen
Bu müzik daha da hüzünlü geliyor özellikle bugün
Çeviri: Yukinohana

seungri_gottatalktou_05-800x600

KAPANIŞ:)

VIP yüreciğiyle en son eylülün başında GD’nin mini albümünü dinleyebilmiş ve senenin kalanında çıkan kpop işlerinin çoğundan zevk alamamış biri olarak yeni bir albüm için midem kazınıyordu desem yerindedir. 🙂 Seungri’nin Let’s Talk About Love’ı erteleme olmadan, temiz ve titizce yardımımıza yetişti ve şahsen kalbimi fethetti. En çok şu şarkıları sevdim diyecektim ki bir de baktım ki tüm parçaları sıralamışım. Bu yüzden Ri pandasına tekrar teşekkür ediyorum, bu çocuğu daima takdir edeceğim sanırım.

Bu albümü çok sevdim, çünkü,

1. Seungri’nin vokalini pürüzsüzleştirip tamamen kendine has bir güzelliğe eriştirdiğini gördük.

2. VVIP albümünden sonra hem söz hem müzik üzerinde ciddi ciddi çalışıp büyük bir yol kat ettiğini kanıtladı.

3. Skandaldan sonra son derece olgun ve klas bir imaj edinmekle kalmadı tamamen hakkını verdi. “Grubun yeteneksiz elemanı” olduğunu iddia edenleri susturdu.

4. Bahsettiği gibi, üzerinde büyük baskı hissetmesine rağmen sadece Japonya’da kendini ve grubu tanıtmak, önemli bir çevre  edinmekle kalmadı, Kore’ye döner dönmez dizginleri eline alarak kendi albümünü doğru prodüktörleri seçerek hiçbir rötar olmadan tamamladı.

5. Kendi, sesini ve yeteneklerini tanıma üzerinde çalıştığını, kişisel olarak olgunlaştığını, bu albüm yoluyla kanıtladı.

6. Samimi Facebook gönderileri, Twitter’da kendi fanlığını yapıp listeleri takip ederek ağlayışları, Naver yazısıyla kendini dürüstçe ortaya döküşü, gelişiminin farkında oluşu, gerçekten çalışıp çabalaması, yaramaz ex’lerini (:p) azarlayışlarıyla albümüne apayrı bir tat kattı, yüzümüzü güldürdü, kalbimizi ısıttı. Ah panda… ne çok büyüdün öyle!!

-evet, 6 parça 6 madde, kkk-

Ri de kapanış için bir şeyler söylemek istedi :p (Naver yazısından)

Evet, hayatımın ikinci solo albümü LTAL hakkındaki upuzun hikâyem burada bitiyor. Bu albüm beni o kadar değiştirdi ki hazinem ve çocuğum gibi. Bu albüm sayesinde sadece eğlenceli, komik biri değil, aynı zamanda fanlarım ve halk için iyi bir müzisyen olarak anılmak istiyorum.

Samimi yüreğiyle sürekli çalışan ve gelecekte de müzik için daima çok çalışacak Big Bang’in Seungri’si olmak için elimden gelenin en iyisini yapacağım. Teşekkür ederim…

***

Bu yazı için SAATLERCE çeviri yaptım. Şarkı sözlerini albümü dinledikten hemen sonra çevirdim, hazırdaydı fakat facebook ve naver yazılarını tek tek çevirmek tüm günümü ve enerjimi aldı, karnımı bile guruldattı. :p Bu yüzden, rica ediyorum, bu yazıya dahil olan hiçbir ama hiçbir şeyi kaynak göstermeden kullanmayın.

Bir küçük tanıtım sorunum var, facebook’taki fan sayfalarına vs. üye olmadığım için çevirileri yeterince insana ulaştıramıyorum. Eğer çevirilerimi, yazımı beğendiyseniz daha çok kişiye ulaşmasına yardımcı olabilirsiniz. Yılda bir blog yazmamdan ötürü reklam peşinde olmadığımı görebilirsiniz, sadece insanlar güzel çevirilerle takip edebilsin istiyorum Big Bang’i. Güzel olduğunu düşünüyorsanız tabii :p

Yorumlarınızı, fikirlerinizi bekliyorum, kaytarmak yok!!!:):p

Panda gülücükleriyle, Yuki~~

Bir cevap »

  1. Aahhh harika bi yazıydı baya baya sonra yazıyorum ama belki yorumumu görürsün sanırım YouTube dan takip ettiğim sitenin çevirmeni hazırladı
    Çok teşekkür ederim ellerine sağlık 😘😘

    • Ah ben de bayaa sonra görmüş oldum ama, gördüm! 🙂 Ben Yuki, bağımsız çeviri yapıyorum, ulaşmak istersen youtube’da da twitter’da da yukiisvip diye aratıp bulabilirsin 🙂

  2. Pekala pekala, bu blog yazısı yayınlanalı seneler oldu… Ve ben hala LTAL’den bir şeyler dinlediğimde açıp okuyorum. 👀 Öncelikle, teşekkürümü bu kadar geciktirdiğim için özür dilerim… Konu benden daha yıllanmış, daha çok bilgili VIPler olduğunda fazlaca çekingen oluyorum. 😔 Ama hayran olmaktan da geri duramıyorum… Şuan bu deli cesareti nereden geldi bilmiyorum gerçekten ama yıllardır blogunu takip ettiğim, kendimce sevimli yorumlarına yüzünü gözünü mıncıklayarak tepki verdiğim bloggerla tanışmak, en azından konuşmak istediğimi anca bugün cesaret edebilip söyleyebiliyorum. 😰😰😰 Aiyy, delireceğim. Çok konuştum, susuyorum. Seni seviyorum Yuki~~ BIGBANGi sevişini ayrı seviyorum. 😍😍 Nasıl sonlandırayım bilemedim, kaçtım!!!

    • Nur, yorumunu moralimin gerçekten bozuk olduğu bir anda okudum. Görmeliydin hâlimi, yüzüm gözüm mıncırılmış kadar oldum hatta kalpli çerçevelerden görüyorum şu an önümü. 🙂 Böyle tatlı, güzel yürekli insanlardan sevgi dolu yumuş yumuş mesajlar almayı hak edecek bir şey yapmadığımı bilsem de çok teşekkür ederim. ❤ Çekinecek bir mesele yok kesinlikle. Zaten aramızda kıdem farkı gibi bir mevzu da yok. Blog fazla tozlandı, sen söyleyince hatırladım bu yazıyı ve üzerinden ne kadar zaman geçtiğini fark edince diken diken oldu tüylerim. Eyvahlar olsun 🙂 twitter kullanıyorsan kullanıcı adını ver bana, takip edeyim seni, bol bol BB konuşuruz artık. En azından orayı burası kadar tozlandırmadım sanırım ^^ İstediğin zaman istediğin konuda yazabilirsin. Böyle bir sevimlilik neden çekinir bilmem ki 🙂

  3. Bizim maknae çok geliştirmiş kendisini,yeteneksiz diyenlere ağzının payını vermiş vallahi 🙂 Albüm bu senenin en güzeli benim içinde.Her şarkıyı ayrı ayrı çok sevdim ama tabi derinden vuran Come to my oldu.
    Naver ve Facebook güncellemeleri ile beni çok eğlendirdi sıpa 😀 Bu çocuğun bu içtenliği beni bitiriyor. Özellikle ” Ve son olarak, o kıza bir mesaj! Ne ekersen onu biçersin. Bu şarkıyı dinle ve aklını başına topla.” bu bölüme bayıldım 😀
    İtunes’da ülke ülke kendini takip etmesi , anlık tepkileri ahh ahh ne diyeceğim hiç bilmiyorum. İyi ki var bu grupta çok seviyorum sıpayı 🙂
    Çevirilerin için ayrı teşekkür ediyorum çok uğraşmışsın güzel de yazı yazmışsın eline koluna sağlık 🙂

    Benim fark ettiğim bir şey var.Sana da öyle geldi mi bilmiyorum ama Justin Timberlake etkisi görülüyor.Özellikle LTAL şarkısı biraz da olsa Modonna JTimberlake 4 minute’yi hatırlattı.Kendisi çok seviyor ben de seviyorum ama ileride bundan dolayı bir sorun çıkarmaz umarım Kore halkı.

  4. Son derece bilgi dolu ve harika bir yazı olmuş, analizlere de ayrıca katılıyorum 🙂

    Seungri’nin en başından beri sahip olduğu maknae imajı ve sonrasında patlak veren olaylar bir sonraki albümü nasıl etkiler diye düşünürken, bundan bir background oluşturmak son derece akıllıca bir hamleydi. PSY’ın patlamasının ardından YG’nin yaptığı en akıllıca çıkış oldu.

    Müzik bilgisi ve sesi yönünden eleştirilen Seungri bu albümle gerçekten de sahip olduğu potansiyeli hepimize gösterdi.

    Umarım bu ivme artarak devam eder.

    Emeklerine sağlık 🙂

  5. Ellerine sağlık yuki çok güzel olmuş hem yazılar hem de çeviriler<3

    Bu albüm içi ben de çok heyecanlıydım ama içten içe de korkuyordum. Yg'nin minik pandaya pek özen göstermediği malım, aceleye getirilmiş bir albümün karşımıza çıkmasından korkuyordum ama korktuğum olmadı çok şükür.

    Seungri yapabileceklerini ve yapamayacaklarının sınırını çok iyi bilen bir şarkıcı. Kendi sesini zorlayacak ekstra çıkışlar olmadan tam sesine uygun şarkılar seçmiş ama çok da düz söylemeyerek Hyori'nin son albümünde düştüğü hataya düşmemiş. Aferin Baby Pandaya:D

    Bu album bu sene dinlediğim en iyi Kpop albümü. Yoo hoo şarkısı hariç tüm şarkıları cidden çok beğendim. En güzel tarafı şarkılar belirli trendlere bağlı kalınarak yapılmadığı için yıllar sonra bile açılıp dinlenebilitesi yüksek.

    • Benim de YG temelli korkum hem boş çıktı hem haklı. Albümden gayet memnun kaldım ama yine de tanıtımların yeterli olmadığını düşünüyorum, teaser’ları yayımlamaya vs. çok geç başladılar. Gerçi VVIP’ye göre bu da bir şey, değil mi? Belki de daha konuşmak için erkendir, ne de olsa daha performans bile izlemedik. Bakalım…

      Evet, benim de takdir ettiğim nokta bu, kendini ve yeteneklerini tanıması. Elindeki malzemeyle ortaya çıkabilecek en iyi şeyi yapmış. 🙂 Özel bir sesi veya eşsiz bir vokal yeteneği olmayabilir ama dediğin gibi sınırlarını bilmesi ortaya son derece güzel bir albüm çıkmasını sağlamış.

      Bu arada… Terry Fator için ne düşünüyorsun, ciddi ciddi aklıma takıldı >.< YG kısmını çevirirken sen geldin aklıma, saydırdın mı güzelce? Haha 🙂

      Katılıyorum son cümlene. Bakalım Panda bizim için nasıl bir sahne hazırlayacak~

      Çok teşekkürler ❤

      • Bizimkisi bir ara Vegas’a tatile gitmişti hatırlarsan. Terry Fator Vegas’ta sürekli olarak sahne alıyor. Aklıma gelen tek şey ikilinin Vegas’ta tanışmış olması ve Seungri’nin bir jest olarak yazıyı klibe koyması oldu.

        Bana da Yg bazı şeyleri es geçti gibi geldi ama bir düşününce şarkı 19unda çıktı ve biz 4 gün içinde 2 ayrı müzik programında gördük Seungri’yi. Alive promosyonlarına albüm çıktıktan 12 gün sonra başlandığı düşünülürse, bu sefer hızlı davranmış Yg.

        Ben Yg’ye her zaman saydırıyorum zaten asdfghjk

Fikrini Belirt! :)