Big Bang is ALIVE! Bad Boy Türkçe Altyazılı Klibi ve Nicesi

Standard

Bir yıldır haberini almayı umduğumuz, bir aydır da çıkmasına gün saydığımız albüm, yayımlanmasından önceki iki hafta boyunca her gün verdiği ipuçlarıyla merak duygumuzu kamçıladıktan sonra nihayet, bugün yayımlandı. Dünya çapındaki VIP’ler sayesinde biz de saat Kore’de 00.00, burada 17.00 olur olmaz albümden parçalar dinlemeye başlayabildik. 6 saat olmuş ona kavuşalı. Ancak, çıktığından beri sürekli bir şeylerle uğraştığımdan olsa gerek, zamanın nasıl geçtiğini fark etmedim. Burada kendime kızmalar, söylenmeler, yapmam gereken daha önemli işleri hatırlatmalar devreye giriyor ki tüm bu fırtınalar iç dünyamda kopsa daha iyi olacak sanırım.

Yazımı okumadan önce albümü dinleyin lütfen. Olumlu veya olumsuz fikirlerimle kimseyi önceden etkilemek istemem, şarkıları duyduğunuzda zihninizde sıfırdan kendi fikriniz oluşsun isterim, benim beğenmediğim bir şeyi belki de siz çok seveceksiniz. Bu yüzden, albümü DİNLEMEK İÇİN buraya tıklayın lütfen.

Teaser sorunsalı

Teaser’lar görüntü olarak çok hoşuma gitse de her bir teaser ile daha derin umutsuzluğa gömüldüm. 30 saniyelik kesitlerden hiçbiri beni kendine aşık edememişti, iddialı değildi. “Blue teaser’ı da aynı etkiyi yapmıştı” diyerek kendimi teselli ettim, zira Blue’ya gerçekten de aşık olmuş, günlerce aralıksız dinlemiştim.  Ama bu sefer bu derece büyük bir farklılık oluşmadı beğeni derecemde. Yeni albümdeki şarkılar yeterince iddialı değil bence. Yani Big Bang’in bizi alıştırdığı süperlik derecesi bu değildi. Ama bu beğenmediğim veya kötü olduğu manasına gelmiyor. Sevdiğim bir albüm oldu, içime sindi. Ancak daha bomba etkisi yapacak bir albüm bekliyordum. Tabii en başta. Teaser’larla birlikte kendimi daha sade bir albüme hazırlamıştım ve tamamen beklediğimi, hatta beklediğimden fazlasını aldım. Bu yüzden kesinlikle hayal kırıklığına uğramadım.

Tekrar belirtiyorum, albümün kötü olduğunu düşünmüyorum. Güzel, dinlendirici ve hatta eğlendirici buluyorum. Aslında bu albümün en sevdiğim yanı, Big Bang’in ne kadar büyüdüğünü ve kendini ne kadar geliştirdiğini fark ettirmesi bizlere. TOP’ın yalnızca rap yapmayı bir kenara bırakıp vokalini kullanması, Taeyang’ın sesini daha tempolu hatta rap denebilecek kısımlarda duymamız, Daesung’un sesini tek bir renkte değil farklı tonlar ve stillerde duymamız, Seungri’nin vokalini çok geliştirmesi ve şarkıları daha fazla doldurması… ve tabii ki GD! Yazdığı şarkı sözleri ve kullandığı İngilizce gün geçtikte güzelleşiyor. Ciddiyim, “dedicated to all my broken hearted people” diyeceği zaman “people”ı “pleys” diye okuyan, “let me introduce myself” diyeceğinde “konduus ma-fila” diyen o çocuk farkında mısınız bilmiyorum ama artık çok az telaffuz hatası yapıyor. Bad Boy’u dinlerken en çok buna dikkat ettim. Rain’in Rainism’inde bundan muzdariptik, “bad” sözcüğünü düz “bed” diye okuyarak başta “yatak” sözcüğünden bahsettiğini düşündürtüyor. Bakınız nasıl “bad boy” denir! 😀  Haha, buradaki “bad boy” diyişte duygu farklı olduğu için yalnızca “bad”in “a”sına odaklanmalısınız. İngiliz aksanında neredeyse tamamen “a” diyorken Amerikan aksanında “a’ya kaçan e” ( 😛 ) kullanılıyor. Ama hiçbir zaman “E” yok! Asıl konumuza, Big Bang’e dönecek olursam, bunu çok iyi başarıyorlar, alkışlıyorum efendim.

Bu albümle birlikte gerçekten de, hepsi de vokalini geliştirmiş, – TOP bile! “Rapçi şarkı söyleyemez” tabusunu ondan  güzel yıkan yoktur sanırım. Güçlü vokalini ilk olarak Love Song ile derinden hissettik sanırım. Ah, ilk dinlediğimde öyle derinden etkilemişti ki beni. Rap yaparken, şarkı söylerken, hatta detone olduğunda  bile O-KADAR-ÇOK-SEVİYORUM-Kİ sesini!!  Beşinin de vokaldeki başarısını özellikle de Blue hissettiriyor. Aferin benim bebeklerime! 😛

Albümle ilgili önemli bir nokta da dinledikçe kendine bağlıyor olması. İlk dinleyişte fazla etkilemese de iki, üç derken alıp götürüyor ve kendini şarkıya eşlik ederken buluyorsun. Başta “daha güzel yapamaz mıydınız bu şarkıyı?” dediğimi bile kırk yıllık şarkıymışcasına dinliyorum şimdi.

Sözleri de tekrar belirtmek istiyorum. Albümün tamamı GD’ye, rap kısımları TOP’a ait. Bir kez daha koca bir alkış istiyorum!

Yazının devamı için tıkla:

Intro takıntısı!

Bir Big Bang klasiği oldu benim için Intro parçasına âşık olmak, bittiğinde “hayııır” diyerek ellerimi yüzüme kapatmak. Dostum, devamını istiyorum bunun! Çok iyi, acayip sevdim. Hepsi de en güzel sesiyle söylemiş sanki bu şarkıyı -o nasıl oluyorsa artık. 😀 Aslında şarkının sözleri de albümün, fotoğraf çekimlerinin ve bu geri dönüşün felsefesini betimliyor. Tüm felaket tellallarına, Big Bang düşman ve anti-fanlarına, medyadaki karşıtlarına ve hatta rakiplerine iyi bir cevap niteliğinde belki de bu parça. Az önce Nymphe_Nadiad‘ın çevirdiğini gördüğüm için onun çevirisinden alıntı yapıyorum Intro parçasının bir kısmını.

En dibe vurmuş gibi görünebilirim ama hala hayattayım
Zaten kaybedecek bir şeyim de kalmadı artık
O yüzden geçmişi arkamda bırakıp kabuğumdan çıktım
Sonsuz düşüşüm bile güzel geliyor bana artık
Kendimi gökyüzüne fırlattım ve özgürlüğü tattım
Tam şu anda hayattayım, hala hayattayım

Evet, I’m still alive!

Hüzünlerimin şarkısını dillendiriyorum

Albümün en güzel şarkısı hâlâ Blue’dur bence. Ah, nasıl tarif etsem, öyle bir duygu uyandırıyor ki şarkı, gerçekten de hüzünlerin şarkısı bu olmalı dedirtiyor. Youtube’da bir hafta dolmadan on milyona yaklaşık görüntülenmesi, tüm listeleri altüst etmesi ve hepimizi bağımlı yapması da  bu yüzden değil mi? Geçmiş hatıraların, yaşantıların gölgesinde, yalnızca mavi, hüzün mavisini yaşatan dakikalar. Blue, İngilizcede hem “hüzün” hem “mavi” anlamına geliyor bildiğimiz gibi. Klibe hakim olan o mavi ton, vokallere hakim olan o hüzün ve hatta TOP’ın saçları bile buna işaret ediyor bence. Klipte sürekli koşmaları, hatta yavaş çekimde ve bir binanın terasında koşmaları geçmişteki bu hüzünlü anılardan kaçma çabasını temsil ediyor. 2.06‘ncı dakikada TOP’ın arkasına bakması, bu esnada görüntünün renkli olması ve arkasına baktığı gibi renksiz görüntü ile aynı yerde kızı görmesi onun hatıralarıyla dolu bir atmosferde bulunduğunu ve bundan kurtulamadığını gösteriyor.

İnsanın bloguna ikinci, hatta belki de ilk sayılabilecek yazısını yazarken internetin kopması ne yaptığı her şeyin gitmesi kötü şey! Aslında Bad Boy’a kadar yazmıştım ancak en son Blue’nun yarısında kaydettiğim için bu kadarını kurtarabildim. Ah, sinir bozucu. Gerçekten de. Dün film çevirimin yarısı gitti, bugün yazımın. 😥

Bu ufak parazitten sonra, özet geçerek devam edeyim.

Bu geçmişteki anılar teorisini diğer tüm üyelerin sahneleri de doğruluyor. Hatta GD’nin klip boyunca koşmasını da bu yüzden muhtemelen. Anılardan kaçıp kurtulmak için. Ama bir binanın terasında ve varacak bir yer olmadan koşması ne kadar ümitsiz olduğunu gösteriyor. O koşarken kızın da geçmişteki koşar hâlini gösteriyor, muhtemelen bir şeyler yaşanmış kızı koşturacak. Çok güzel bir senaryo yazılır aslında bunun üzerinden. 😛 Ama GD de geçmişte onun koştuğu yerde koşarken kız gibi robotik değil, kolu nerede ayağı nerede belirsiz biçimde koşuyor, hatta şarkının hüzünlü havası olmasa komik bile bulabilirim bunu. 😛

GD’nin klibin yarısında pembe yarısında sarı saçlı olmasını bile duygu değişimleri gibi sebeplere bağlayabilir ve şarkı sözleriyle ilişki kurabilirim aslında ama kafama bir şey atmanızdan korkuyorum. 😛

Doğduğum gibi tanıdım seni

Ve sevdim ölümüne

Hüzün mavisine boyanan soğuk kalbimle

Sen gitsen de, hâla buradayım ben

Blue gerçekten de “kışın bitip baharın geldiğini” hissettiriyor bana. O derece sıcak, samimi ve sahici. “Sıcak” kısmı üzerinde özellikle duruyorum çünkü bir şarkının ne anlattığını sözlerini bilmeden anlamamızı sağlayan, o hissi veren, daha doğrusu vermesi gereken ve Big Bang’in bunu çok iyi yaptığı şey, ses. Ve bu şarkıda da sesleri öyle sıcak ve içten geliyor ki bana, anneleriyle nasıl tanıştıklarını çocuklarına anlatan bir babanın yakınlığına vereceğim neredeyse. 😛 Tabii ki de Big Bang’de bir baba havası görüyor değilim, o ayrı mesele. 😀

Gün sona erdiğinde yok olacak bir toz tanesisin sen

Love Dust benim yeterince iddialı bulmadığım şarkılardan biri. Yine eski ve yenik düşmüş bir aşkı anlatıyor ancak daha umutlu. Neşeli diyebileceğimiz beat’leri ve inişler, çıkışlar bunu hissettiriyor bana. Evet, ilişkimiz bitti ve şu an deli gibi acı çekiyorum. Ama hepsi geçecek, yarına hiçbir şeyim kalmayacak ve bir toz tanesi misali, yok olacaksın diyor. Ama bunun yanında, o toz taneleri hiç kaybolmaz, biliyorsun değil mi GD’ciğim? Eşyaların, elbiselerin üzerine siner ve tekrar kalkıp ortada dolaşmak için birinin dokunmasını bekler. Farkında bile olmazsın, ne zaman ki güneş çıkar o zaman toz tanelerinin yoğunluğu şaşırtır seni, halbuki hepsinden kurtulduğunu sanmışsındır. Ağlamak için birinin dokunmasını beklemek gibi. Ve insanı en çok bu toz taneleri mahveder. Hele ki alerjin varsa. Aşk alerjisi! 😛

Gün sona erdiğinde yok olacak bir toz tanesisin sen

Nedir aşk? Üzgün görünürsem gözyaşlarımın süzülmesi an meselesi, dans eden dumanlar gibi

Ertesi gün gelir gelmez hiçbir şey olmamış gibi olacak

Ve yeni bir güne başlayacağım seni unutarak.

Burada duracak,  mutluluğunu dileyeceğim gülümseyip dua ederek.

Evet, gizli bir hüzün olsa da umut dolu bu şarkı. Hatta “elimi sallasam ellisi” dedirtecek neredeyse. 😛

Üzgünüm ama kötü bir oğlanım ben!

Gelelim günün meselesine.

Bad Boy Türkçe Altyazılı Klibi ve Türkçe Şarkı Sözleri

Çok kırıcıydım o gece
Bilemedim gidebileceğini gerçekten de
“Özür dilerim”: bu iki sözcüğü söylemek o kadar zordu ki bizim için
Tartışmaları sürdürüyoruz sonuna dek
Huysuzun teki olduğum için
Gün içinde kavga ediyoruz defalarca, aptal sebeplerle
Kalkıp gidiyorsun ağlayarak, ben ise bakınıyor ve düşünüyorum:
“Yarın geri dönecek, sabah kalkar kalkmaz arayacak beni”

Bebeğim, yapamam
O kadar kötüyüm ki, sana karşı iyi olmak istesem de çok zor bu
Her gün ve her gece çok acımasızım çünkü
Gerçekten çok üzgünüm (ama değişemem)

Ben, âşık olduğun ben, üzgünüm ama kötü bir oğlanım ben
Evet, bırak git beni, hoşça kal, iyi bir kızsın sen
Zaman geçtikçe ve beni tanıdıkça
Elinde kalan hayal kırıkları olacak yalnızca, ama
Bebeğim terk etme beni, biliyorum hâlâ seviyorsun beni
Neden mi? Evet, doğruyu söyleyeceğim, ihtiyacım var sana
Ka-ka-kadınım~
Ka-ka-kadınım~

Normal erkeklerden çok farklısın, çok zor dedin
Hâlâ yumuşak kalplisin bir kız çocuğu gibi
Senin için, yanımda daima gülümseyen senin için çok toyum ben
Meşguliyet bahanesiyle randevumuzu erteliyor ve
Üzgün olduğum için, ümitlerim suya düştüğü için çeviriyorum başımı
Düşlerimin gelini, yalnızca bir arkadaş şimdi
Ayrılık üstüne hüzün, sessiziz şimdi

Hiçbir şey söyleme
Sert çocuğu oynuyorum ama değilim içimde
Beni terk etme
Biliyorsun ki bebeğim, seni benim gibi anlayacak yok kimse
Ah, sen, dön bana geri, evet~

Ben, âşık olduğun ben, üzgünüm ama kötü bir oğlanım ben
Üzgünüm ama kötü bir oğlanım ben
Evet, bırak git beni, hoşça kal, iyi bir kızsın sen
İyi bir kızsın, iyi bir kızsın sen~
Çeviri: Yukinohana

*

Aslında adından dolayı daha hareketli, daha yaramaz ( 😛 ) bir şarkı bekliyordum Bad Boy için. Başlangıçta fazla ısınamadım ama çevirirken ve klibi hazırlarken 7436891025 kez dinlemek zorunda kaldığım için alıştım, yadırgamıyorum. Yine pek çok türün karması olmuş bu şarkı, hem R&B, hem hip hop, hem rap, hem de daha klasik ve eski havası veren reggae mi desem jazz mı? Her ne ise, uyumun güzel olduğu bir gerçek ve Big Bang’in bu özelliğini seviyorum. Birden fazla bağımsız türü çok güzel kombin ediyor.

Klibe gelecek olursak… sanki Blue’yu çekmişler, sonra “hadi çocuklar, hemen hazırlanın, ikinci klibi çekiyoruz!” demişler. Kıyafetler, çevre ve klipteki renk tonlaması bu hissi veriyor. Bu sefer hepsinin tek kız peşinde koşmaması çok hoşuma gitti doğrusu. Ama baştan savma bir klip havası verdi bana. Güzel, evet, fakat uzun bir aradan sonra daha iddialı bir şey yapmaları gerekmez miydi?

Klipte Taeyang çok ufak görünüyor! 😀 Bir de dans ederken sürekli eğilip kalkıyor, neredeyse yere yapışacak. 😀  Hepsi de kızların peşinden koşarken TOP’ın hiç öyle bir çaba göstermemesi ise epey bir hoşuma gitti. 😀 Tam onun imajına yakışan bir hareket. 😀 Ve evet, dostum, “normal değilsin diğer erkekler gibi”! 😀 Ama ben bunu SEVİYORUM!

Bir de, klip başladığında bir an Heartbreaker’ı duyacağımı sandım. “Your choice, drop it on me!” diyince. 😀 Taeyang’ın “my lady” dediğini okumasaydım hayatta aklıma gelmezdi, ling ling ling diyor, kendince melodi yapıyor sanmıştım haha. 🙂

Ve acayip hoşuma giden bir şey paylaşmazsam içimde kalacak. 😀

5 Tip Sevgili: Big Bang ile Çıkmak

Hoşuma giden “çıkma” kısmı değil, 5 tip sevgiliyi bu şekilde ifade etmeleri. Çok eğlendim. 😀

Kliple ilgili düşmem gereken teknik bir  not var.

Elimde yalnızca .mp4 formatında klip vardı ve altyazıyı gömmem için .avi formatında olması gerekiyordu. Bu yüzden videoyu dönüştürdüm. Fakat altyazıyı gömerken video böyle bir şey oldu çıktı. Piksel piksel olması beni gerçekten de rahatsız etti. Bu yüzden sonra tekrar yükleyeceğim bunu.

Hiç eğlenceli değil! …mi acaba?

It’s No Fun bahsettiğinin aksine eğlenceli bir şarkı bence. 🙂

Senin gibi bir çocuk hiç eğlenceli değil

Doğrusu artık bundan geçtim, canıma tak etti artık

Konuştuğumuzda, yemeğe çıktığımızda sorunun tavrın ve konuşmaların olduğunu unutmuşum

İlişkimiz hatrına çabaladım! Ancak ne kadar uğraşırsan uğraş, birinin fikrini değiştiremiyorsun

Elini tuttuğumda ya da yüzünü gördüğümde, üzgünüm ama hiçbir şey hissetmiyorum artık

Şarkı boyunca karşısındakinin çocukluğundan bahsettiğine göre, kız gerçekten de canına tak ettirmiş olmalı. 😛
Özellikle nakaratında eğleniyorum bu şarkının.
Yine öyle gönlüme taht kuran bir şarkı olmadı. Sevdim, ama çok üst bir kademede değil, bu da iddiasız.

Wow, fantastic baby!

Teaser’ı çıktıktan sonra uzun bir süre boom shaka laka modunda dolaştım durdum.
Albümdeki tüm şarkılar manidar, söz odaklı olduğuna göre sözler üzerinde hiç durmadan sadece dans etmeyi düşündürecek bir şarkı da mübahtır, değil mi?
Gerçekten de eğlenceli bu şarkı. Daesung’un bağırışı ile renk değiştiren, sonra birden sönen ışıklar ve wow! fantastic baby! nidasıyla birden aksiyonun başlaması. 😛
Başta “boom shaka laka” da nereden çıktı? dedirtse de… gerçekten sözleri üzerinde durmak istemediğim bir şarkı.
Sadece dans edelim. 😛

Ve gülümseyen meleğin dönüşü, kanatları ile

Bu albümde solo verilecek doğru kişi olmuş Daesung. Gerçi son albümde de onun solosunu dinlemiştik. Yine de olan son olaylardan sonra kendini affettirmesi için sağlam bir iş çıkarması gerekiyordu, ki bu şarkı da uygun bir adım bence. Çok beğendim. What’s Up’ta söylediği şarkıları andırıyor biraz. Ama hep yavaş ve kek şarkılarda duymuştuk onu, azıcık çığırtkan şeylerde duymak sevindiriyor, değişiklik güzeldir. Yine de, o saçlar boyanacak Dae! O kadar esmer birinin saçlarını nasıl o tona boyarsınız yahu, çok sırıtıyor bence.
Wings’i dinleyip de bağıra bağıra eşlik etmemek elde mi?
İşte böyle. Duygularımı paylaşmak istedim. Alive’ın benim için bomba etkisi yapmasını isterdim ama dediğim gibi teaser’larla kendimi hazırlamıştım buna, hayal kırıklığına uğramadım bu yüzden. Tam düşündüğüm ayarda bir mini albüm geldi. Artık albümün full versiyonu için gün sayabiliriz, haha! 😀 Şaka bir yana, bu yıl zaten bizim olacak. Tadını çıkaralım. Bizi umutsuzluğa düşürecek hiçbir şey yok. Big Bang’in en kötü şarkısı bile, ki kötü diye nitelendirilebilirse, diğer idol grupların şarkılarını sollar bence.
Vay be, bir buçuk yıl sonra bloguma yazıyorum! Şimdiye dek yazmama sebebim buydu işte. Yazının silinmiş hâli bile upuzun oldu ve yazması 2 saatimi aldı. Dostum, çok vakit alıyor bu. Çooook çalışmam gereken derslerim,  çevirecek dizi ve filmlerim varken nasıl blog yazacağım ben? Veya, bakalım yazacak mıyım? Gerçi ben yazmasam bile kardeşim beni zorlayacak, kesin. Kendisi 11 yaşında olduğu hâlde on çeşit blogu, kendi sitesi falan var. 😛 Blog açtığımı öğrendiği zamandan beri yazı yazmam için baskı yapıyordu ve bundan önceki yazımsı şeyi okuyunca çok heyecanlandı! 😀 Sebebini bilmiyorum ama çok sevindi, haha.
18 responses »

  1. Big Bang Yaş Ortalamasını Büyütme Peşinde Daha Kıpır Kıpır Hareketli Parçalar Yerine Daha Naif Ve Hafif Sound’lu Parçaları Seçmişler Ki Benim Hoşuma Gitti Yakında Eski Şekil(Daha Sert Ve Hızlı Bir Sound) Bir Albüm Daha Yapacaklarını Düşündüğümden Böyle Hafif Sound’lu Bir Albüm Gelmesi Hoşuma Gitti Gördüğüm Birşey Var Ki BigBang’de Herkes Kendini Geliştirmeye Devam Ediyor Diğer Boyband’lerde Bu Yok Bir Kez K-Pop’un Zirvesine Çıktılar mı ? Artık Kendilerini Geliştirmek İçin Değil Orda Kalmak İçin Uğraşıyorlar Ama BigBang Hep Yeni Birşeyler Peşinde Kendilerini Geliştirme Peşinde … T.O.P Kendini Çok Geliştirmiş Yada Hep Bu Kadar İyiydide Bu Yönünü Göstermiyordu Bize Bilmiyorum … Taeyang Çok Net Söylüyorum Ki Tüm Kore’De En Etkili Ses’lerden Birisi Soul-R&B İçin Harika Bir Sesi Var Dünya Pazarındada Çok Etkili Olabilecek Durumda Bence (Ama Ben Ayrılmalarını İstemem Ne Yapacaklarsa BigBang Olarak Yapsınlar)

    Sonuç Olarak Çok Güzel Bir Albüm Olmuş Zaten Meyvelerinide Topluyorlar Çok Satıyorlar Çok Beğeniliyorlar Ama En Güzeli Kendilerini Dünyaya Her Gün Biraz Daha Tanıtıyorlar
    Örneğin;Jay-Z’nin 1 Hafta Önceki Konser’inin Çıkışında Beyonce’ın Elinde Alive Albümünün Cd’Si Var mış Ve Albümün Çok İyi Olduğunu Söylemiş Yani Söylememişte Albümü Gösterip Harika Anlamında İşaret Yapmış (Amerika Kaynaklı Bir Müzik Sitesinde Yazılmış Google’De Ararsanız Bulabilirsiniz)

    • Büyütme peşindeler mi, yoksa müzikleri ve projelerindeki bu değişim büyümenin bir sonucu mu? 🙂
      Bu hafif sound’lu parça geleneği geçen sene başladı Big Bang’de, bu sene de zirve yaptı. Ben de son derece memnunum bundan. 🙂 Ama tamemen buna bağlı kalmalarını da istemiyorum. Big Bang’in pek çok tarzı bir araya getirerek kendi kimliğini oluşturmasını seviyorum çünkü en çok. Ve dediğin gibi, sürekli kendilerini geliştirdikleri çok doğru, özellikle de zaten harika olan seslerinde. Her üye ayrı ayrı iyi. Ve bir aradayken o kadar mükemmeller ki dağılmaları benim de korkulu kabusum. Neyse ki grupken bile istedikleri gibi solo yapabiliyorlar. 🙂 YG’ye selamlar! 🙂

      Wo, Beyonce olayını bilmiyordum, süpermiş. 🙂

  2. Öncelikle yeni nesil uzun yazıları sevmiyor, ama uzun yorumlar yapabilir çingu hazır olmalısın 😛 Benim için de albüm beklediğim gibi oldu. Yani güzel ama kesinlikle en iyisi değil. Sorun şu ki ben kendimi hazırlamama rağmen -biraz da olsa umut beslemişim demek ki- hayal kırıklığına uğradım. Fantastic Baby ve Blue bu albümü kurtarır diyordum. Fantastic Baby çok güzel de bir şarkı olmuş ama ben hala “Blue” etkisindeyim. Geçenlerde bir yerde “Blue is my best of Bigbang” yazmışım. Öyle gerçekten, çok benimsedim ve sevdim ben Blue’yu. Eskileri saymazsak bu mini albümde Blue’nun önüne geçecek bir şarkı yok. Bad Boy’a gelecek olursak “Your choice, drop it on me!” inanır mısın çingu daha bugün dolmuştayken belki de şarkıyı 324908 kez dinliyordum ama Heartbreaker introsuyla benzeştiğini yeni fark ettim. Eve gidince bunu yazayım, acaba sadece fark eden ben miyim derken yazını gördüm 🙂 Intro demişken Ain’t No Fun gibi bir şarkı yerine Alive’ın uzun versiyonunu tercih ederdim. Belki bu dediğim çok eleştirilebilir ama bence albümün zayıf halkası Ain’t No Fun olmuş diye düşünüyorum. Ayrıca Alive’ın çok çok güzel bir intro olduğunda hepimiz hem fikiriz sanırım. Yine de benim gibi bir Thank You hastasına bu yapılmamalıydı. Konudan konuya atlıyorum biliyorum ama Bad Boy’daki T.O.P klasiğine de değinmek istiyorum. Peşinden koşmayan koşturan bu adamı biz çok sevdik. Hatta ben böyle bir gifi bile bekliyordum tumblr’dan 😀 Bir şeyi fark ettim teaserların isimlerine bilhassa dikkat etmiştim. Şimdi görüyorum ki albümdeki şarkı paylaşımları da o doğrultuda olmuş. Mesela Love Dust teaserında Taeyang’ı görmüştük ki şarkıda da en çok onun sololarını dinliyoruz. Bu konuda beni en çok sevindiren Daesung oldu. Wings onun geri dönüşünün masum bi kanıtı olmuş. Şarkının girişi çok sevdiğim Eurovision şarkılarına benzemiş. Çok beğendim. Nakaratı haykırması da bana Oh My Friend’teki kısımlarını hatırlattı. En sevdiğim Bigbang şarkılarından biridir Oh My Friend 🙂 Lafı çok uzattım biliyorum ama bu yazı duygularımın tercümanı olmuş resmen. O yüzden hak ettiği gibi uzun bir yorum yazmak istedim. Seni destekleyen bir kritik yazısına benzedi 🙂

    Ama çok güzeldi çingu, bir solukta okudum. Kalemine sağlık! 🙂

    • Uzun şeyleri severim, sorun yok! 😀
      Albüm çıkmadan önce “Big Bang’in en iyi albümü olacak” demişlerdi ya, diğer albümlere haksızlık etmişler biraz. Ama niye böyle düşündüklerini anlayabiliyorum, onca olaydan sonra bir yeniden doğuşu temsil ettiğine göre özel bir anlamı olmalı albümün onlar için 🙂
      Kendini kötüye hazırlayınca hayal kırıklığı olmuyor çingu, tavsiye ederim 😀 Gerçi Big Bang ile “kötü” sözcüğünü aynı cümlede kullanmaya gönlüm el vermiyor.
      Blue bence de bir harika. 🙂 Günlerce ara vermeden dinledim, gerçekten de çok güzel bir çalışma olmuş her şeyiyle. Kocaman kocaman alkışlıyorum 😀
      Divan edebiyatındaki mazmunlar gibi, GD’nin de kendi mazmunları var sık sık kullandığı, mesela fo’sho’yu da sık sık kullanır 😀 Bu da onlardan biri oldu sanırım. Ama hiç beklemiyordum Bad Boy’da bunu duymayı, sürpriz oldu 😀
      Hmm, Ain’t No Fun’dan ziyade Love Dust için söyleyebilirim sanırım bunu. Benim de en az benimsediğim şarkı bu oldu. 🙂
      O Intro’yu bir şarkıyla değiştirmeleri de şart değildi hani, dostum, ben bunu uzun uzun dinlemek istiyorum! 😀 Hatta bunca kişi istiyor, bence GD sesimizi duymalı artık 🙂
      Tumblr’ı pek takip etmiyorum, Soompi’de rastladım bu giflere 😀 Tumblr çok engin bir derya olduğu için dalmaya korkuyorum 😀 Gerçi bir arkadaşım zorla hesap açtırmıştı bana ta ne zaman. Ama şimdilik kendimi uzak tutuyorum 🙂
      Evet, teaser konusunda haklısın. 🙂 Şarkıları paylaşmışlar bir nevi 🙂
      Lemme tell ya’ll… T.O.P!!! 😀 Bu adamı sevmemek mümkün mü? 😀
      Haklısın, umarım Wings Daesung için iyi bir fırsat olur ve en az diğer üyeler kadar iyi bir solo çıkış yapar 🙂
      Lafı uzatmak mı? O da ne demek? 😀 Beğenmene ve benzer düşünceler paylaşmamıza sevindim çingu, ne kadar yazsan okurum ben düşünme öyle 🙂

      Ben teşekkür ederim, çokça! 🙂

  3. Beybiler sonunda büyüdü^^ Müzikleri de büyüdü mutluyum bu yüzden. Daha sakin şarkılar yapmaya devam ederler umarım. Zira cırıl cırıl bir milyon şarkı var piyasada. Buralarda 1 haftadır her yerde Blue çalıyor 😀

    • Büyümelerini “sonunda” sözcüğü ile nitelendirebilir miyim, emin değilim. Bebeklerken de çok seviyordum onları, doğrusu büyümeleri kimi zaman çok işime gelmiyor. 😀 Ama ne olursa olsun onlar benim hep bebeklerim 😛
      Ses odaklı şarkılar üzerinde yoğunlaşmaları benim de hoşuma gidiyor doğrusu. Ama arada dans ettirecek şarkılar da gerekiyor. Ne bileyim bir Last Farewell cırıl cırıl olsa da asla diğer grupların cırıl cırıl’ları gibi olmuyor, onların cırıl cırıl’ları bile kaliteli oluyor yani 🙂 Seviyorum! 😀
      Blue’ya aşığım… 😀 Girdiğim mağazalarda BB çaldığını hayal edemiyorum. Dostum, dostum, dostum! 😀

      Dipnot: Bu “cırıl cırıl” nasıl bir tabirse artık, kullanması çok eğlenceliymiş 😀

      • Sık sık kız grupları için kullanıyorum 😀 Hele bir de şarkının en can alıcı yerin u-ooo-aaaaa diye çıkmaya çalışıyorlar ya! İşte orası cırılın dibi oluyor bitiriyor adamın kulaklarını XD
        Bugün fb’da son derece önyargılı bir arkadaşımın (önyargının dibinden bahsediyorum) BB Blue klibini paylaşıp “Çok sevdim ki ben bunu” diye yorum yazdığını gördüm şok oldum. Büyümek Koreli gruplar için işte bu yüzden güzel. Çünkü burada idolleri “gerçekten” sadece ergenler dinliyor. Koreli yetişkinlere de hitap edebilmeleri için büyümeleri gerek. BB büyüdü. Bakalım şimdiden pek bir popüler cırıllarından büyümeyi başarabilen olacak mı?

        • Yetişkinlerin de gizli gizli, kapı arkasından dinlediğine eminim. 😀
          Kız gruplarının o cırıl cırıllığı yüzünden 2NE1’dan başka bir şey zor dinleyebiliyorum. Bazen CL’in sesine verdiği kimi tonlar yüzünden ondan bile uzaklaşıyorum ya 🙂
          Beybiler ön yargının dibindeki arkadaşını etkilemeyi mavi-pembe-sarı saçlarıyla (malum önyargı kaynağı bunlar) bile başardıysa cidden bir şeyler olmuş demektir. 🙂

  4. Ben yazını farketmemişim. Sanırım çıkış akşamı kaçırdığım bi çok gibi oldu bu yazıda 🙂

    İlk önce şöyle bi üstten bakıyım dedim. Sonra baktım olucak gibi değil sakin kafayla, bütün işleri bitirip okumak gerek diye düşündüm ki doğru olanı yapmışım. Bende kendi açımdan yorumlamak istiyorum ama :/ Dinlemek ve yazılanları okumak daha güzel. İçimden yapmak geliyor ama ben oturup geçmesini bekliyorum tembellik ne yaparsın 🙂

    Yazıyı kafamı sallaya sallaya okudum. Evet! Doğru! Aaa bende böyle düşünmüştüm! diyerek ellerine sağlık^^

    Yazıdan nedense(!) aklımda kalan Gdli kısımlar genelde. Blue klibini kuzenime izlettiğimde yine mi sarıya boyadı kafasını dedi. Ben yandan kıs kıs gülerken pembe olarak çıkınca “Bi klip için sarıya sonra pembeye boyamış yok artık kızım bu kesin gay!!!” demesiyle yastığı kafasına yemesi bir oldu “Şapka o sfashdg!!!” tepkisini aldı. Neyse bu da böyle bi anektot işte. 😀

    Aslında benim bad boy ve blue’da dikkatimi çeken Tae’nin tiz seslere çıkması normalde şarkının dik kısımlarında Dae’yi kullanırlardı solosu daha başarılı olduğu için.Yani en azından ben öyle düşünüyordum. Ama Tae de farklı geldi, güzel sevdim. Birde Gd’nin sesini daha kalın tonlarda kullanması normalde şarkılarda viyaklamayı seven adam bad boyun girişinde farklı, çok pes bi ton. Aynı tondan söylemeye çalışırken bile insanın boğazı acıyor. T.O.P’ın sadece rap değil vokal olarak kullanıldığıda dikkatimi çeksede zaten onu çoğunluk farketti özel bi durum değil 😀

    Bloğuma yazmak istediklerimi sana yorum yaptım neyse en azından bi yere yazarak rahatladım 🙂

    • 🙂 Zaman geçtikten sonra yorumlamak daha güzel aslında çingu, daha sağlıklı düşüncelere ulaşıyor insan, ilk izlenimler fazla duygusal olabiliyor çünkü 🙂 Bekliyorum senden de bir yazı 🙂
      Aynı düşünmemize de sevindim 🙂

      Haha, çok iyi anlıyorum, benim de nedense yazı ne olursa olsun gözlerim ilk olarak T.O.P’leri seçip buluyor 😀
      İnsanlar birini “gay” olarak nitelendirme çabasındaysa vazgeçirmek gerçekten de zor oluyor, özellikle de Korelileri savunması çok zor. 😛 Giyim, tarz, saç insanların hiç alışık olmadığı bir şey olunca, bir de tipler temiz yüzlü ve baby-face olunca nedense akla tek ve değişmez bir etiket geliyor 🙂 Big Bang üyelerinin samimi ilişkilerini görmesine kesinlikle engel ol o zaman, hele GD ile Ri’nin 😀 Artık bu tarz “gay” saldırılarını hiç takmıyorum bu yüzden, eskiden çok sinir olsam da. Anlatamıyorsun çünkü, dostum dünyanın her yeri bir değil, burada normal olan da orada değil. Sen de salla gitsin bence, amaaan! 😀
      Bu arada, ben sapkanın altında, ön kısımda pembe/kırmızı saç gördüğümü sanıyordum, sadece şapka mıydı cidden? 😀

      GD’nin sesi bana fazla farklı gelmedi sanırım ama bir de bu dediklerini düşünerek tekrar dinleyeceğim 🙂 Müzik kulağın geliştiğine göre haklısındır 🙂

  5. İndirip ilk dinlediklerimle şimdikiler arasında fark var ^^ seninide değin gibi “dinledikçe kendine bağlıyor olması. İlk dinleyişte fazla etkilemese de iki, üç derken alıp götürüyor ve kendini şarkıya eşlik ederken buluyorsun. ” :)) bu böyle kaç gün sürer bilemem :))

    “Big Bang’e dönecek olursam, bunu çok iyi başarıyorlar, alkışlıyorum efendim.” bende dikkat ettim evet aynen öyle bad boy^^

    İlk alive intro şarkıyı 3 kez dinleyip başa aldım dedim bi eksiklik var bunda 47 sn.lik şarkımı olur :)) hehe acemilik işte şimdi senin yazını okuyunca anladımki intro böyle oluyormuş (her geçen gün bişi öğreniyo insan ^^) ama cidden isterdim tam olsun ….anlamlarıda güzel naypiye selam ^^

    “Hüzünlerimin şarkısını dillendiriyorum.”Blue’yu anlamıyla dinlemek dahada güzelmiş sözlerde şarkılarda şahane 😉 (kılık kıyafetleri sorunlu 😛 )senin gözlemlemense şahane ^^ çokiyi anlatmışsın 10/10 ^^

    Bad boy’da klibi sevdim ama son sahne 😦 grupça dans etmeselermiş keşke… sesleri dahamı netti ne bunda anlamlarıda güzel boş değil bu çocuklar ve bi öncekine nazaran büyümüşler haklısınız^^..
    sevgililerine birtek Top sen bilirsin gülegüle demiş hehe tarz bu çocuk yaa^^ giflerden 3. süne hasta oldum Taeyang sanırım o ne omuz kıvırma öyle aynısını yapacam diye uğraştım ahahaha

    Son soloparça benim de favorim oldu şimdi diyorumda hiç kötü bi parçası yok ama şöyle gümbür gümbür bir şarkıda yapmamışlar hani,gençlik enerjilerimi söndü yoksa büyüdükçe :S anlayamadım

    ellerine sağlık yukicim okurken ,izlerken keyif aldımemeğine sağlık ^^ =ha ti ce=

    • Uzuun zaman sürer ve tam etkisinden kurtuldun zannederken performanslarla şarkıları canlandırmaya başladıklarında takıntı da yeniden boy gösterir 😀

      Teşekkür ederim 🙂 Kılık kıyafetler yine o kadar kötü değildi bence, sanırım fazlasıyla alıştım 😀
      Son sahneyi niye beğenmedin? Dans kötü diye mi? 🙂
      Evet, kesinlikle boş değiller 🙂 TOP karizmasından ödün vermiyor! 😀

      Hahaha, yapabildin mi bari Taeyang dansını? 😀 😀 Denemek hiç gelmemişti aklıma 😀
      Sanırım fazla hareketli şarkı yapmama sebepleri mevsim kaynaklı. Belki de yaza saklıyorlardır en bomba şarkılarını 😀 En gümbür gümbür parça Fantastic Baby sanırım, çok eğlenceli o. Wow! Fantastic baby 🙂

      Ben de yorumunu okurken keyif aldım, çok teşekkür ederim 🙂

  6. Çok güzel bir yazı olmuş. Şarkılar ilk anda beni çok etkilemedi ama dinledikçe seviyorum! Intro çok kısa ve kesinlikle devam etmesi isteği uyandırıyor insanda. Sözlerin anlamlarını sayende öğrendiğimiz için göndermeleri yakalayabiliyoruz, teşekkür ederiz:) Blue’nun klibini çok güzel analiz etmişsin! Taeyang’ın zebra pantolonu, GD’nin değişen kahkülleri derken klibe yeterince odaklanamamışım meğersem:)

    Yazmaya devam etmen dileğiyle:))

    • Teşekkür ederim 🙂
      Dinledikçe sevme olayı hepimiz için geçerli sanırım 🙂 Intro duygularımla oynadı resmen 😀
      Taeyang’ın Bad Boy taytının da zebradan altta kalır yanı yok hani 🙂

      Teşekkür ederim tekrardan 🙂

  7. eline sağlık canım. güzel bir değerlendirme. Haklısın ayrıca, bomba etkisi yapacak beklentiler rafa kalktı, ama dinledikçe seviliyor. Bu nasıl şarkı, kötü olmuş vs. denilebilecek bir şarkı yok. Intro her zamanki gibi, güzel ve yetmiyor 😦 dahasını istiyor insan. Sözler kesinlikle yüzleşmeye hesaplaşmaya yönelik… Kötü olayların sözlere yansıması çok bariz. Tabii sözleri senden öğrenmesek, durum yalnızca tahminlerde kalacaktı. Bu yüzden ayrı bir teşekkürü hak ediyorsun 🙂 Şarkılar kliplerle değil de performanslarla daha anlamlı, çekici olacak inancındayım. Merakla performans bekliyorum açıkçası. Ve BB büyümüş…

    • Teşekkür ederiim 🙂
      Evet, Big Bang’in ilginç bir özelliği bu. Başta sevmesen de dinledikçe mutlaka seviyorsun. Bu yüzden “kötü şey yapmazlar” güvenini oluşturuyor 😀
      Intro konusunda kesinlikle doğru söylüyorsun… Uzun uzun istiyorum onu! 😥
      Ben teşekkür ederim, siz olmasanız yaptığım işin de bir anlamı olmazdı. 🙂
      Performanslarda bize sürprizler hazırlasınlar, şaşıralım, çok sevelim istiyorum 😀 Umarım dediğin gibi olur. 6 şarkının birden nasıl promosyonunu yapacaklar o ayrı mesele tabii, yazık, çok yorulacaklar. :/ Ama bu noktada bencilliğim devreye giriyor ve daha fazlasını istiyorum! 😀
      Kesinlikle büyüdüler… Eşek kadar oldu keratalar :))

Fikrini Belirt! :)

