K-Pop Kliplerini Kategorize Etmece -Mim-

Standard

Görsel kaynağı

Oturup bir kolaj tasarlamak için fazla üşengeç olduğumdan, ya da kısıtlı olan zamanımı harcamaktan korktuğumdan ama dönüp dolaşıp o zamanı yine çarçur ettiğimden olsa gerek, başkasının hazırladığı bir misafir bu yazıma. 🙂 Bana kalsa oraya kocaman kocaman

“East West BIG BANG is the BEST”

yazardım ama, neyse. 😀

Geçtiğimiz hafta, sevgili Lollidrella‘nın pasladığı bu mim ile şu birkaç yazılık blog hayatımda ilk mimimi almış oldum. Ama hoca zor yerden sordu. Sular kesikti hocam, çalışamadım! Daha doğrusu… adil kullanım kotam doldu hocam, youtube’dan 3 dakikalık klip bile dolduramıyorum! Bu yüzden daha önce izlediğim klipleri hatırlama yoluna gidemeden, aklıma ilk gelenleri yazacağım. Zaten bu tarz sorular soruldu mu cevap veremeyenlerdenim. -en sevdiğin film ne, derseniz mesela, seçemem bir türlü- Bakalım ortaya ne gibi bir şey çıkacak. Mim işi nasıl işler tam bilemediğimden de, birkaç blogdaki kategorileri birleştirdim ve kendimden bir şeyler ekledim. Var olan kategorileri mi kullanmalıyım, kendim mi oluşturmalıyım? Affedin beni, acemiliğime verin 🙂

Yalnız, yazı Big Bang ağırlıklı olabilir, olacaktır, önceden uyarmayı boynumun borcu bilirim. ^^”

Uyaracağım tek bir şey mi var peki?

Hayır! İnanın bize,  yalnızca müzikleri için seviyoruz onları! Haha ^^

Yazının devamı için…

Neşeli/Eğlenceli~

  • Epik High – Wannabe

    The Host filmi ile dalga geçtikleri bu klip o kadar eğlenceli ki, kaç defa izledim bilmiyorum. Mithra Jin’in tüm o coolluğa rağmen girdiği o kostüm, Tablo ve DJ Tukutz’un o şapşal hâlleri ve klipteki her bir detay süper ötesi değil mi? Ve evet, Epik High bu hareketli şarkıda bile boş konuşmuyor ve mesajın âlâsını veriyor. Seviyorum bu çocukları!
    Bu da devamı:
  • GTOP – Don’t Go Home


İzlerken aşırı eğlendiğim bir klip bu. Nişanlısını eve atmaya çalışan ve bunun için bin bir türlü bahane uyduran GD, ve ona taktikler vererek uygun ortam hazırlamaya çalışan TOP’ı izliyoruz. Ne için mi? Seçim kampanyaları için, haha. Bkz. klipte dakika 2:35! Ve kazanan, üzerinde “winner” yazılı pankartlardan  belli değil mi? 😀 Klibi sözleriyle paralel olarak tüm detaylara dikkat ederek izlemenizi rica ediyorum sizden, eğleneceğinize eminim. 🙂

  • BIGBANG – Oh My Friend

İşte çok eğlenceli bir klip! 🙂 Big Bang “ah dostum!” nidalarıyla coşarken Taeyang’ımızı havalı bir tamirci, TOP’ı cool’luğundan ödün vermeyen bir polis, Daesung’u boksör, Seungri’yi pandomimci ve GD’yi… deli olarak görüyoruz! 😀 Bu klip çok neşeli bence, zevkle gülümsüyorum her izleyişimde.
Alt yazı görünmüyorsa videoyu büyütüp izleyin. ^^

  • Lee Hyori – U GO GIRL

Evet, bu Lee Hyori o Lee Hyori! Klibi izlerken TOP’la olan münasebetini yok sayarsanız neşeleneceğinize eminim. 😀 Nakaratı söylerken bulmadınız mı kendinizi?


Enerjik~

  • BIGBANG – Fantastic Baby

1. sırada kesinlikle Fantastic Baby var! Bir kere şarkı enerjiyle dolup taşırıyor insanı, klip de üstüne tuz biber ekiyor. Çok enerjik, kıpır kıpır. Hele ki o anormal ( 😀 ) dans! Kesinlikle yerimde duramıyorum bu klibi izlerken. Yalnızca dans da değil enerji kaynağı. Klipte kullanılan her unsur, her ince detay, hatta kostümler bile enerji kaynağı değil mi? “Dance” nidalarıyla kendini paralayan hiçbir şarkı ve klip bu derece bir “dans” isteği doğurmadı bende. Güne iyi bir başlangıç için bu klibi izleyin!

Me? I’m fantastic, baby!

  • Epik High – Breakdown

Damn, come Mr. DJ break it down!

Klibi izleyenler şiddet yanlısı bir deli olduğumu düşünebilir ama klibi şarkı sözleriyle ilişkilendirirlerse aslında anlatılanın bambaşka olduğunu görürler. Bu klip ve bu şarkı bende Pink Floyd’dan Another Brick In The Wall etkisi yapıyor.

Bu cümleyi kurduktan sonra şarkıyı çevirmeye başladım Türkçe alt yazılı klip yaparım diye ama avi formatında düzgün bir klip bulamadım. Elinde link olanlar paylaşmak isterse mutlu olurum. O zaman şöyle yapalım;

Epik High – Breakdown ( Türkçe Çeviri)
Tam şu an belirliyor kaderimizin başlangıç noktasını
Kan dolaşıyor kurumuş kalplerimizi
destan yazacağız boş yapraklarına tarihin
Sallayacak, yuvarlayacağız ortalığı
Kimseyi buyruk altında tutmadan

*

Bırak ruhunu patlatayım bu beat vurduğunda
Tüm  faydasız bilgi ve yalanların perdesini sıyır:
İşin bitti, bir serseri misali: Yarınlar yok önünde,
Sen sivrilttikçe mücadeleci ruhunu
Çoğunluktan baskın çıkan azınlığın yürüyüş sesleri yayılacak
dünyanın sonuna dek
Hakikat diye bir şey yok aslında
Dünyanın gösterdiği yaşam çizgisi bir tuzak ve hileden ibaretmiş yalnızca
Şimdi tarihi yeniden yazma zamanı

*

Gökyüzü yıkılıyor
Yüksek kaleler unufak oluyor
(Kahretsin) Ellerini çırp
(Kahretsin) Yık bu duvarları
(Kahretsin) Hadi Bay DJ, yık ortalığı!
(Kahretsin) Herkes çıldırsın
(Kahretsin) Ve mümkünse sen de kapa çeneni
(Kahretsin) Hadi Bay DJ, yık ortalığı!

*

Zihnin yozlaşmanın da gerisinden takip ediyor
Kıpırdamadan av bekleyen timsahlar gibi
Acı veren mesafe hissinin ince buzlarını kırarak
Kustuğun o aklının ucundaki düşünceleri tart
Bu gece aydan hediye bir zevk kulesi
Zaman en kötü hastalık seni acıyla kıvrandıran
Ne bir mantık ve ne de bir yarın
Okyanusa giden bu uzun yolculukta
Gemiden sarkan bir çapa yok
An’a ada kendini
Sırtlan sorumlulukları
Unufak olan duvarları geçtim çoktan, gece artık benim
İki ayağını da kırmak mı istersin bizzat?
Yoksa iyi bak onlara
Elini kolunu kelepçelerle bağlayan gerçek
geri püskürtüyor seni

*
Gökyüzü yıkılıyor
Yüksek kaleler paramparça oluyor
(Kahretsin) Ellerini çırp
(Kahretsin) Yık bu duvarları
(Kahretsin) Hadi Bay DJ, yık ortalığı!
(Kahretsin) Herkes çıldırsın
(Kahretsin) Ve mümkünse sen de kapa çeneni
(Kahretsin) Hadi Bay DJ, yık ortalığı!

*
Seni böyle görmek istemiyor ve
Senin gibi olmak istemiyorum
Özgür olmak istiyorum ben, yık ortalığı!
Güneşi yut ve elinden geleni yap
Senin gibi düşünmek istemiyor ve
Senin gibi kokuşmak istemiyorum
Ve kendim olmak istiyorum, yık ortalığı!
Güneşi yut ve elinden geleni yap
Yık ortalığı.
Çeviri: Yukinohana

  • Supreme T – Dang Dang Dang

Biliyorum, klipte enerjik  hiçbir öge yok!

Dang Dang Dang hakkında ne hissettiğimi tam olarak tanımlayamıyorum henüz. Ama ne zaman dinlesem enerji doluyorum ben. Klipte de gayet basit temalı, evet, ama belki de o sadelik harekete geçiriyor beni. Utanmasam klipte Lady Jane’in yaptığı gibi dans edeceğim. 😀

Dipnot: Simon D, bu hâlinle çok tatlısın! 😛

Hüzünlü~

  • BIGBANG – Haru Haru

    Her zaman, gökyüzü kadar beyaz
    ve süzülen bulutlar kadar mavi
    Hep gülümse şimdiki gibi,
    hiçbir şey olmamışçasına.Daha ne denebilir ki? Üzerine onlarca klip çıkarsalar da Haru Haru’nun yeri daima ayrı.
    Ayrıca Blue, Tell Me Goodbye, Lies gibi klipleri de sayabilirim.
  • 2NE1 – It HurtsGözyaşlarımı izliyorsun hiçbir şey yokmuş gibi
    Ve konuşmaya başlıyorsun tekrar sakince
    Diyorsun ki zalimce:
    “Beni sana bağlayan ne bir bağım var

    ne de bir pişmanlığım”
     
  • T-Ara – Cry Cry

    Cha Seung Won’un üstün oyunculuğu ve şarkıdaki hüzün birleşince güzel bir klip çıkmış ortaya. Gerçi çok K-Drama izlediğimizden olsa gerek, bu tarz klipler önceleri olabileceği kadar can acıtıp etkilemiyor. Klibi izleyip duygulanmamak mümkün değil. Ayrıca sürekli bir dram, dinmeyen bir gözyaşı söz konusu olmadığı için can sıkmıyor. Cha Seung Won’a olan aşkımı duyurmadığım platform kalmadı herhalde. T-Ara’yı da Bo Beep saçmalığı olmasaydı daha çok sevebilirdim. İzleyin, dinleyin.
    Baby can’t you see that look in my eyes~
  • Tablo – Bad

    Aşk bir hastalık. Bir şahit bulabilir miyim kendime?

  • Outsider – Alone

    Kore’nin en hızlı rap’çisi olur Outsider. Diğer parçaları daha bir motora-takılmış, düşünün yani.
    Yine de hüzünlü bir parça ve klip.
  • Lee Hyori – Swing

    Lee Hyori’nin albümünün yarısının çalıntı olduğu ortaya çıktığında güme giden şarkılardan biri de buydu. O zamandan beri albüm çıkarmıyor Hyori. Yine de hüzünlü bir şarkı ve iyi düşünülmüş bir klip denebilir.
    Bir de malum konu vardır palyaçoların korkutucu olduğuna dair. Siz de palyaçolardan korkanlardan mısınız?

Eritici~

Bu biraz tehlikeli bir başlık olmamış mı? 😀 Big Bang’in tüm kliplerini sıralayabilirim buraya. Madem birkaç tane seçeceğiz…

  • TOP – Turn It Up

    Hocam ben bu klip üzerine hiç yorum yapmasam daha iyi olacak ciddi ciddi. 😀 Klipteki popolar ve bacakları çıkardın mı tadından yenmiyor. Çok iyisin len! BA-YI-LI-YO-RUM!
    di ofişıl pimp ti o pi diyerek olayı özetliyor aslında. 😀
  • GTOP – Baby Goodnight
    Big Bang içindeki en sevdiğim ikili. Kesinlikle bayılıyorum GTOP’a. Bu klipteki hâlleri de yeterince eritici değil mi? Klip ilk çıktığında ve çevirdiğimde şöyle bir yazı yazmıştım, hiç ellemeden ekleyeyim:Meyve, Hristiyanlıkta günahı temsil edermiş, insanların feci derecede istediği ama alması/yapması yasaklanan şeyi. Yılan da Adem ile Havva’nın aklını çelmeye çalışan şeytanı temsil ediyor. GD’nin sevgilisi erkenden kendi evine gidiyor ama T.O.P’nin sevgilisi geç vakte kaldığı için, ayrı bir odada tek başına yatıyor. TOP’ın meyveleri, onun isteğini bastırması(? ) ve yatakta kızı rahatsız eden yılan da kızın istemesi ama mantığının ağır basmasını, yani onun düşüncelerinin karışması demek oluyor. TOP kendi yatağında kızı düşünüyor, kız kendi yatağında onu. Bir ara odasına gidip kapısını açmayı düşünse de, vazgeçiyor. Aşağı, GD’nin yanına iniyor. Kız da aynı şeyleri hissetmiş olacak ki, onun geldiğini sezmişçesine, TOP aşağı iner inmez o da kapıyı açıyor.  TOP bebeği en azından geceyi yalnız geçirmiyor.  GD ile salonda bekar bekar takılıyorlar falan işte. Klip seti gerçekten de çok hoşuma gitti, ışıkları, yağmuru, mumları her şeyi çok güzel ayarlamışlar. Sanki hem modern, hem klasik bir ortammış gibi. Şarkı zaten çok güzel, tam da yatmadan önce dinlemelik. Bebeklerin yumuşak ses tonları, beybi gud nayt diyişleri bile yeter.  Hele şarkının başındaki ve sonundaki Fransızca sözler, apayrı bir hava katıyor olaya.  Aşkın başkenti Paris derler ya, aşkın dili Fransızcaymış gibi…  Bıkmadan usanmadan dinlerim bu şarkıyı. 🙂
  • BIGBANG – Tell Me Goodbye

    Yine hepsinin ciddi ciddi erittiği feci bir klip. Big Bang uzun süren bir sessizlik sonrası çıkarmıştı bu klibi, iyi hatırlıyorum. Sevinçten nasıl delirdiğimi anlatamam. Bunu da Iris’in Japon versiyonu dizisine OST yapacağız diye kaydettiler zaten. O dönemki Let Me Hear Your Voice harikası da Ohitorisama adlı Japon dizisine OST olarak yapılmıştı. Buna sinirlenebilirdim ama çektikleri süper-sakinleştirici-etkili klipler sayesinde gıkımı çıkaramamış olabilirim. YENİ ALBÜM İSTİYORUM şeklinde krizlere girdiğimi bilirim ama. 😀
    GD, Seungri, Taeyang, Daesung… ama TOP’ın o arabadaki o karizmatik rap kısmı… durun bir dakika, geliyorum kendime, tamam! 😛 Ayrıca bu rap kısmı en kolay ezberleyebildiğim TOP partı olduğu için TOP’ın rezil Japoncasına bir teşekkürü daha borç bilirim.
  • BIGBANG – Beautiful Hangover

    “Eritici” deyince kaslı maslı bir şey hayal ettiniz, değil mi? Yo, hayır. Asıl eritici gücü bakışlar oluşturuyor bence. Kas zaten tüm K-Pop gruplarında ikişer üçer tane yok mu? Peki kaç kişi T.O.P gibi, boş boş, dik dik baktığında bile eritici olabiliyor? Mr. Spock kaşlarını kim en iyi kullanabiliyor? Bu çocuk öldürür. Assassin Vick olarak da, Big Bang’in TOP’ı olarak, tek bakışıyla da.Sadece TOP değil burada eriten. Her üye ayrı ayrı “harika” bu klipte. Bu cümleyle yetinsem iyi olacak. 😀
  • GTOP – Knock Out

    Şarkı da, klibi de, tipler de bir harika. Acayip seviyorum bunu. Sözleri de fevkaladedir. 😀 Klipte kullanılan her unsur ve bu ikilinin yaptığı her salak mimik beni benden alabilme niteliğine sahiptir efendim.
  • Gummy – I’m Sorry Japonca versiyonu

    Eh, klipteki eritici unsurun Gummy değil de diğer “sarı” olduğunu belirtmem gerekmez sanırım? :D*
    Bu kategoriye cidden çok fazla klip girer. Big Bang’in tüm kliplerinden tut da diğer K-Pop gruplarının birer ikişer klibine kadar. Gerçi diğer gruplar eritmiyor beni, bu beşliye fazla sadığım haha. 😛 Bu yüzden basit birkaç örnek verip geçiyorum.
    Şey, beni en çok eritenlerden biri belki de bu reklamdı, ama siz izlemeyin bana kalsın. 😛 😀
    BIGBANG’in tüm klipleri derken ciddiydim. Hepsi. İzleyin.

Şaşırtıcı~

  • BIGBANG – Tonight

    Oha! Bir Big Bang klibi ve ortada KIZ YOK! diyerek şaşırdığım hatta uzun zaman danslar eşliğinde kutladığım bir tatlı şoktu bu. Klibin TV için kesilmemiş orijinal versiyonu yayımlanana dek tabii! Onu izleyince kızın daniskasını gördük. Hıh.Dipnot: Youtube, Türkçe alt yazılı Tonight klibimi silmiş! Az önce dailymotion’a yükledim o da sildi yükler yüklemez. İçi dolu dolu üç nokta iletiyorum bu klibi sildirenlere, siz anladınız beni. Sözleri çok hoştu halbuki, şimdi Türkçesini nasıl izleyecek insanlar? 😥
  • B.A.P – Warrior

    “Oha! Hepsi civciv!” moduna girerek şaşırmıştım epeyce. Ama bu tarz gruplara kıl oluyorum üyelerinin yaşlarından dolayı. Yakında 2000 doğumlu üye koyacaklar gruplara. Hatta adı “Millenium” falan olur grubun, bakın buraya yazıyorum.
  • MBLAQ – It’s War

    Seviyorum MBLAQ’i. Bu klibin uyandırdığı etki de “whaa!” gibi bir şaşırmaktan çok “oha!” cinsi bir şaşırma olmuştu. Kaza kurşununun böylesini görmemiştim daha önce. Şimdi o kurşunların gidip gidip bulduğu yerler hakkında felsefi bir çıkarımda da bulunabilirim, hani çocuk masallarından sonra çıkardığımız dersler gibi; paranoyak komplo teorilerinde de bulunabilirim kurşunların içeriğiyle ilgili. Ya da biri klipte kaçırdığım bir nokta olduğunu söyler ve kalırım öyle mal gibi. 😀

Şeker~

  • GTOP & Park Bom – We Belong Together

    Tiplere bakın! Çocuk canım bunlar! 😀 Baksanıza GD’nin yeni çıkmış süt dişlerine, TOP’ın haylaz liseli duruşuna! Bu klipteki hâllerini gördükçe yanaklarından sayısız makas almak suretiyle kangren edesim geliyor veletleri.
    Ayrıca Park Bom bebeğimin sesi yine bir harika.
  • BIGBANG & 2NE1 – Lollipop

    Belki de her mimde yazılmıştır bu ama değinmeden geçmemek olmaz sanırım. Dozunu kaçırmadan, oppa-oppa nomu nomu yeppo triplerine girmeden bir sevimlilik sunduğunuz için teşekkür ederim yavrularım. Ayrıca bu da Big Bang’in hafif durgunluk yaşadığı bir dönemde LG Lollipop telefonları reklamı bahanesiyle çekilmiş olup biz VIP’lerin yüreğine su serpmişti vaktinde, ve 2NE1 gibi yetenekli bir kız grubunun tez zamanda patlamasına sebep olmuştu. İyi ki de oldu.
  • G-Dragon – Butterfly

    Yerim ben onu, yer! :D: Tipe bak. Ses ve şarkıya hiç değinmiyorum bile.
  • Wonder Girls – Nobody

    Tatlı olan Wonder Girls değil, baştan belirtmeliyim. Klip genel olarak şeker geliyor bana. Öyle “tatlıyım” havalarına girilmemiş, öykü yazılmış oynanmış,, JYP’nin tuvalet kâğıdı bitmiş falan. 😛
  • 2NE1 – Go Away

    2NE1’ın en sevdiğim kliplerinden bu. “Şeker” tanımlamak için kullanacağım tabir olmazdı ama tekrar izleyince tatlı göründüler gözüme. 😛 Aferin kızlar, hep böyle klipler çekin.
    Ortalama bir K-Pop dinleyicisine göre bu kategoriye SNSD’ler, Secret’lar, MissA’ler, Kara’lar, Dal Shabet’ler ve nice kız grubunun klipleri girer. Ama bana göre “şeker” olduğu sanılarak yapılan o klipler sadece itici. Ciddiyim bu konuda, öyle oppa moppa tripleri, sürekli göz kırpmacalar tatlı tatlı poz vermeye çalışmalar, masum kız çocuğu ayağına yatma çabaları falan… al terliği vur ağzına ağzına.Eklemek istediğim bir kategori “İTİCİ” opsiyonu idi ancak eleştiri kaldıramayıp sanki hakaret, küfür etmişim gibi delirecek tutucu fanlarla uğraşacak vaktim yok maalesef.***Bu yazıyı yazmam ciddi ciddi 3 ya da 4 günümü aldı, zaman kavramımı yitirdim, o derece. 😛 İnternetim sorunlu olunca youtube’da dolaşmak öyle zordu ki.  Ayrıca ne yazsam diye çok düşündüm desem yalan olmaz. Ayrıca biçimlendirmelerimi düzgün uygulamayan wordpress’e teessüflerimi iletirim.

    Severek dinlediğim Epik High, 2PM, MBLAQ, DBSK, Rain, Beast, Brian Joo, Se7en, SHINee gibi grup/sanatçıların kliplerini yerleştirecek kategori bulamadım pek. Genelde aynı tür, danslı stüdyo klipleri çektikleri için. Dans veya stüdyo diye kategori mi açsaydım ki? İçimde kaldı biraz, onları yazamamak. Big Bang’e torpil geçtiğim düşünülmesin, ciddi ciddi layıkıyla yerleşecekleri kategori bulamadım. Kendimi onlara, tüm albümlerini tekrar dinleyerek affettireyim. 😛

    Ve sonunda tamamlayabildiğim bu mimi, bir zamanların favori gruplarından 1TYM’ın bir parçası ile son vermek istiyorum.

    1TYM – HOT

    Hot du gu du gu hot du gu du gu hot?

    Bir zamanlar hip-hop ciddi prim yapıyordu. Big Bang’in de bir nevi 1TYM geleneğini devam ettireceği düşünülmüştü belki de.  Devir değişti. Artık 1TYM yok. Ama Teddy var. 😛
    1TYM’ın Teddy’si, Big Bang ve 2NE1 albümlerinin arkasındaki -GD haricinde- belki de en önemli isim. Kendisini pek takdir ederim. Ayrıca Big Bang’in Hot performansını eklemeden bu post biterse küserler bana.


    Nakarat dilinize takılmadı mı şimdiden? Çok eğlendim ben bugün bununla. Umarım siz de eğlenirsiniz.

    Saat 00.00’ı vurduğuna göre bu postu yayımlamak için belki de yanlış zaman ama, artık yayımlayayım da bitsin istiyorum çok uzadı bu. 😀
    İlk mimimi pasladığı için VIP çingum Lollidrella‘ya çok teşekkür ederim. İyi bir şaşkınlık bu, çingu! 🙂
    Şimdi mimi birine postalamam gerekiyor sanırım? Blogunda bu mimi görmediğim güzzi ve Lee‘ye mi postalasam bunu? Bir de Nymphe‘ye postalarsam onun çok harika iş çıkaracağından eminim. Meşgul olan, yazamayacak durumda olan veya canı istemeyen bile varsa sorun değil. Kırılmam, gücenmem, şunun şurasında ilk mim postalayışım ne de olsa. 😛

    Son bir not – cidden –
    VIP 11’lisi, BIGBANG hikâyemizin 11. bölümünü unutmadım. Sahiden!  Umarım tez vakitte bizimle. Ama bir mimi yazmam bu kadar sürdüyse, sanırım bu hikâye için cidden zaman gerekiyor bana. Güzel bir bölümde görüşürüz! 🙂 -umarım-

    -Yuki

6 responses »

  1. bugun günümü bloğunda okunmayan yer kalmaması için harcıyorum 😀 neden seni geç keşfettim ben?

  2. Kuzu o Feels Like Hot performansı… Daha doğrusu o Feels Like Hot performansındaki TOP-Se7en anı~haha Benim de dinlerken çok eğlendiğim şarkılardan biridir kendisi. Özellikle YG Fam Concert’teki BBli Se7enlı haline bitiyorum XD
    Ellerine sağlık çok güzel olmuş. Ayrıca mim için de teşekkür ederim yazana kadar göbeğim çatladı ve hala tatmin olmamış durumdayım. Bence kategorize edilemeyenler diye bir kategori açıp sevdiğimiz ama bir yere koyamadığımız klipleri de oraya yazmalıydık~haha

Fikrini Belirt! :)

